سه مراقب به ازای هر ۱۰۰ دانش‌آموز امتحان نهایی/طراحان در قرنطینه هستند

تهران- ایرنا- رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ داوطلب شرکت‌کننده در امتحانات نهایی سه مراقب در حوزه امتحانی وجود دارد، گفت: طراحان سوالات هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم تا پایان آزمون‌ها در فضای قرنطینه به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، امتحانات نهایی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه پس از چند روز تاخیر در برگزاری، از روز پنجم خرداد با حضور حدود ۲ میلیون داوطلب آغاز شده است و تا چهارم تیرماه ادامه دارد.

امتحانات نهایی خردادماه با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری امسال از حساسیت بیشتری برخوردار است از این رو آموزش و پرورش پیشتر عنوان کرده بود که به منظور آمادگی بیشتر دانش آموزان به ویژه پایه های دهم و یازدهم که برای نخستین بار امتحان نهایی خواهند داشت، از نوروز ۱۴۰۳ فرصت‌هایی برای آمادگی دانش آموزان مهیا شده است به طوری که آشنایی دانش آموزان با طراحی سوالات انجام شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

در این راستا، محسن زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره شرایط حوزه‌ها و استاندارد بودن آنها برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: حوزه‌ استاندارد از نظر ما باید تجهیزات امنیتی داشته باشد و مجهز به دوربین و چاپگر باشد و عوامل برگزاری آزمون‌ها آموزش لازم را دیده باشند.

وی افزود: عوامل برگزاری آزمون‌ها برای چگونگی حضور در حوزه های امتحانی توجیه هستند چراکه نیروهای آموزش و پرورش همواره در این امر دخیل بوده و نسبت به برگزاری آزمون نهایی تسلط کافی دارند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین از پیش تاکید شده است که برای نیروهای حاضر در جلسه آزمون‌های نهایی، بسته آموزشی ارسال شود و در بسیاری از استان‌ها آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

زارعی عنوان کرد: همچنین یک تیم ارزیابی هم تشکیل شده که بررسی استاندارد بودن حوزه‌ها را انجام می‌دهد و این تیم‌ حوزه‌های امتحانی را تایید کرده‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره طراحان سوالات امتحانات نهایی اظهار کرد: معاونت آموزش متوسطه و سازمان پژوهش برترین و خبره‌ترین دبیران را به ما معرفی کرده‌اند و طراحان از میان بهترین معلمان کشور انتخاب شده‌اند.

زارعی ادامه داد: طراحان هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم تا پایان آزمون‌ها در فضای قرنطینه به سر می‌برند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha