هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم از دانشگاه‌ و توسعه علم حمایت نکرد

تهران- ایرنا- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حمایت از دانشگاه‌ها و توسعه علم در هیچ مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی، به اندازه ۳ سال گذشته و در دولت سیزدهم نبوده است. 

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، امروز (سه‌شنبه) در مراسم گرامیداشت شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شهید و همراهانش در دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: با شهید عزیزی همنشین بودیم و نعمت بزرگ و عزیزی را از دست دادیم که با باور و قوت ایمانی وارد صحنه های مشکلات می شد و به همین دلیل بسیاری از موضوعاتی که برای اسباب حرکت های مادی ناگشودنی است برای او به آسانی گشوده می‌شد.

وی ادامه داد: در دولت‌های قبل ادعا می‌شد برای راضی کردن دنیا و حل مشکلات معیشتی مردم باید از سرعت پیشرفت خود در برخی موضوعات بکاهیم. حتی ماهواره شریف در دانشگاه صنعتی شریف آماده پرتاب بود؛ ولی مدت های زیادی باقی ماند برای اینکه می‌گفتند پرتاب ماهواره ممکن است به ارتباط ما با غربی‌ها آسیب می زند و برای اینکه خللی وارد نشود این ماهواره پرتاب نشود. بعد از نقض برجام توسط آمریکایی ها وقتی قرار شد ماهواره پرتاب شود برخی قطعات به دلیل فاصله زیادی که از ساخت و آماده سازی آن گذشته بود باید تعویض می‌شد.

رستمی افزود: ما با محدودیت های مادی به دلیل تصمیم و مواجهه با سختی های برامده از دشمنی دشمنان روبرو می‌شویم، ولی گاهی عنصری به نام عنصر ایمان و یقین کنار این ابزار مادی قرار می گیرد معجره می‌کند و موانع را رفع می کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مورد حمایت شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی از دانشگاه‌ها و توسعه علم و فناوری نیز تصریح کرد: در هیچ مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی حمایتی که از دانشگاه‌ها شد به اندازه ۳ سال گذشته نبود.

وی با استناد به سخنان وزیر علوم در مورد تخصیص بودجه دانشگاه‌ها افزود: متوسط تخصیص بودجه دانشگاه‌ها در دولت سیزدهم بیش از ۱۱۰ درصد بوده است، در حالیکه هیچ کدام از دانشگاه‌های ما در طول تاریخ ۴۵ سال بعد از انقلاب تخصیص ۱۱۰ درصدی گرفتند.

رستمی ادامه داد: اما همین مجموعه (دولت) با تلاش های زیاد و حتی متوقف کردن بسیاری مسیرهای عمرانی، نه تنها مسیر علم وحمایت از تحقیقات و جریان علمی را نه‌تنها کند نکرد بلکه سرعت و جهش به آن داد.

وی تاکید کرد: شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی تراز و حد نصابی در جریان سیاست‌ورزی و حکمرانی در مدت کوتاه مدیریت خود ارائه داد که حجت را بر ما تمام کرد.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل خادم الرضا (ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی روی رودخانه ارس در مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، در محدوده شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود سقوط کرد.

حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه نفر کادر پروازی، دیگر سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند که همگی به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha