رشد ۴۲ برابری تعیین تکلیف کالاهای اموال تملیکی در دولت سیزدهم

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور گفت: با تعامل و همکاری نهادهای مربوطه از جمله قوه قضاییه و سازمان تعزیرات در سرعت بخشی رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آرای، ۴۲ برابر سی سال گذشته کالاهای اموال تملیکی در دولت سیزدهم تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سید عبدالمجید اجتهادی امروز سه‌شنبه در بازدید رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از انبار اموال تملیکی استان تهران اظهار داشت: ۸۰ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی در دولت سیزدهم تعیین تکلیف شده است که ۷۶ هزار میلیارد تومان مربوط به کالاهای منقول و بقیه مربوط به اموال غیرمنقول است.

وی افزود: پیش از ورود شهید آیت‌الله رئیسی به وضعیت انبارهای اموال تملیکی، شاهد انبار شدن کالاهای قاچاق و متروکه در انبارهای این سازمان بودیم، ضمن اینکه پرونده‌هایی از ۱۰ تا ۲۰ سال گذشته مانده بود.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور ادامه داد: اکنون شاهد تعامل خوب و اثر گذاری در تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای این سازمان بودیم که در واقع این تعامل در راستای همکاری دو قوه قضاییه و مجریه شکل گرفت که منجر به سرعت بخشی در تعیین تکلیف کالاها مانده در انبارها شد.

رشد ۴۲ برابری تعیین تکلیف کالاهای اموال تملیکی در دولت سیزدهم

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه «سیات» گفت: سامانه جامع اموال تملیکی با عنوان «سیات» تکلیف قانونی مبارزه با قاچاق است که صدور قبض انبار، اخذ شناسه کالا و رهگیری کالا و سایر موارد در بستر این سامانه انجام می‌شود.

اجتهادی خاطرنشان کرد: این سامانه ارتباط بین سازمان‌های مربوطه را در جهت سرعت بخشی به تعیین تکلیف کالاها و شفاف سازی را به دنبال خواهد داشت که به‌زودی تا اواخر خرداد ماه راه اندازی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha