۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85492511
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خوزستان جایگاه هفتم نرخ بیکاری کشور را دارد

۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۰۷
کد خبر: 85492511
خوزستان جایگاه هفتم نرخ بیکاری کشور را دارد

اهواز - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نرخ بیکاری استان در سال گذشته را ۱۰.۹ درصد عنوان کرد و گفت: استان خوزستان به لحاظ نرخ بیکاری در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

به گزارش ایرنا مجتبی ظفری پور روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال خوزستان که در محل استانداری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: با تلاش دولت سیزدهم شاهد کاهش نرخ بیکاری کشور به میزان ۸.۱ درصد هستیم در حالی که این رقم در خوزستان بیش از ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: تعهد اشتغال استان در سال گذشته، ایجاد بیش از ۶۳ هزار شغل بود که با تلاش دستگاه های متولی، ۷۰ هزار شغل در استان ایجاد شد. بیشترین ایجاد شغل در شهرستان های رامشیر و هویزه بود همچنین تحقق اشتغال در ۲۷ شهرستان استان بالای ۱۰۰ درصد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: استان خوزستان در بحث صحت سنجی میزان تحقق اشتغال جزو ۱۶ استان برتر کشور بوده به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۰ هزار نفر بیمه شده اولی داشتیم که نشان از اشتغال پایدار است.

وی میزان تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال قبل را ۲۴ هزار میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: سخت گیری های سیستم های بانکی یکی از مشکلات موجود در استان بوده تا حدی که برخی از بانک ها تاکنون هیچ گونه پرداختی نداشته اند.

ظفری پور گفت: سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال جاری، ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که در مقایسه با سال گذشته، رقم ناچیزی است و انتظار داریم سهمیه ویژه ای برای استان لحاظ شود. تاکنون ۵۴۰ میلیارد ریال از طرحهای مشاغل خانگی توسط بانک های استان پرداخت نشده که به تبع از سهمیه امسال کسر می شود.

وی به سامانه جستجوی شغل اشاره کرد و افزود: از این طریق می توان به افرادی که جویای کار هستند کمک کرد. سال گذشته ۶۲۳ نفر از طریق این سامانه به کارگیری شدند که این رقم امسال باید افزایش یابد.

مهارت آموزی حلقه مفقوده اشتغال خوزستان

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان حلقه مفقوده اشتغال استان را بحث مهارت آموزی دانست که باید در این زمینه کار بیشتری شود.

وی تاخیر در ابلاغ اعتبارات اشتغالزایی، عدم‌همکاری بانک های خصوصی، وجود سرپرستی برخی شعب بانک خصوصی در سایر استان‌ها، عدم استقبال نهادهای حمایتی متولی تسهیلات قرض الحسنه از طرح های کارفرمایی و تعاونی، سخت گیری بانک ها در خصوص تضامین، عدم وحدت رویه بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات به متقاصیان، تعدد سامانه های تسهیلاتی دستگاه های اجرایی را از مهمترین چالش‌های تسهیلات اشتغالزایی استان عنوان کرد.

بر اساس این گزارش در سال جاری باید ۱۰ هزار شغل در بخش کشاورزی، ۲۳ هزار شغل در بخش صنعت و ۳۷ هزار شغل در بخش خدمات در خوزستان ایجاد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha