۹۰ هکتار زمین به محدوده شهرستان کاشان اضافه شد

کاشان - ایرنا - معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی کاشان گفت: ۹۰ هکتار زمین به محدوده شهرستان کاشان و شهرهای اقماری برای ساخت مسکن در دولت سیزدهم الحاق شد.

مجتبی آراسته روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برابر آمار موجود در دولت‌های یازدهم و دوازدهم الحاقی نبوده اما در دولت سیزدهم ۹۰ هکتار زمین تامین و برای طرح نهضت ملی مسکن به حریم شهرهای هفت گانه شهرستان کاشان الحاق شد.

وی با اشاره به واگذاری زمین در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که مصوب مجلس شورای اسلامی است، گفت: در این طرح بیش از هزار و ۶۰۰ نفر ثبت‌ نام کردند که هزار و ۵۵۰ نفر واجد شرایط و تایید نهایی شده‌اند و تاکنون بیش از ۲۰۰ قطعه تخصیص داده شده و درحال انعقاد قرارداد واگذاری است.

رییس اداره راه و شهرسازی کاشان بیان کرد: تعدادی از این زمین‌ها به متقاضیان واگذار شده و بقیه در مراحل قرعه کشی و اخذ مصوبات نهایی اداره کل و وزارت راه و شهرسازی است.

وی درباره طرح نهضت ملی مسکن گفت:برای این طرح در شهرستان کاشان ۲۹ هزار نفر ثبت‌نام انجام دادند که از این تعداد تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر از متقاضیان تایید نهایی شده‌اند.

وی افزود: تاکنون برای هزار و ۸۰۰ نفر در شهرهای کاشان و قمصر زمین برای ساخت تخصیص یافته و کل واحد های درحال ساخت دارای قرارداد مشارکت با بانک است.

آراسته گفت: برای بقیه متقاضیان شهرهای اقماری در قالب قانون جوانی جمعیت و نهضت ملی در ۲ فاز تامین زمین به طور ویلایی انجام شده و به غیر از شهر کاشان، تخصیص زمین در شهرهای قمصر و نیاسر، برزک، مشکات و جوشقان قالی و چوگان کامو به طور کامل انجام شده است.

کاشان با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

این شهرستان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha