۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۱۲
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85492599
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری خوزستان در دستور کار است

۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۱۲
کد خبر: 85492599
کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری خوزستان در دستور کار است

اهواز- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری استان را از مهمترین برنامه های سال جاری عنوان کرد.

مهرداد نیکو سه‌شنبه در حاشیه نشست کارگروه اشتغال خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: استان خوزستان از ظرفیت های تولیدی و اقتصادی متعددی برخوردار است که باید با تکیه بر این ظرفیت ها، برای اشتغال استان برنامه ریزی کرد.

وی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری استان باید ۲ درصد کاهش یابد ادامه داد: نرخ بیکاری استان به طور میانگین ۲.۵ تا چهار درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یادآورشد: یکی از عواملی که باعث بالا بودن نرخ بیکاری استان از میانگین کشوری شده، پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت استان از میانگین کشوری است.

نیکو به کیفیت اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: میزان اشتغال ناقص در کشور ۹.۵ درصد بوده در حالی که این رقم در استان ۱۲.۶ درصد است.

به گفته وی، شاخصه اشتغال ناقص باعث افزایش جامعه بیکاران استان می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تصریح کرد: جمعیت فعال استان یک میلیون و ۴۵۸ هزار نفر است که از این تعداد ۱۶۵ هزار نفر بیکار و یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفر شاغل هستند.

بر اساس این گزارش در سال جاری باید ۱۰ هزار شغل در بخش کشاورزی، ۲۳ هزار شغل در بخش صنعت و ۳۷ هزار شغل در بخش خدمات در خوزستان ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha