رزمایش مشترک کره‌جنوبی و آمریکا در پی پرتاب ناموفق ماهواره کره‌شمالی

تهران – ایرنا - نیروی هوایی کره جنوبی در پی پرتاب ناموفق ماهواره پیونگ یانگ امروز (سه شنبه) اعلام کرد که هواگردهای ارتش این کشور و آمریکا رزمایش‌هایی منظم و تلفیقی را با سلاح واقعی به منظور تقویت آمادگی برابر تهدیدات کره شمالی برگزار کرده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بر اساس اعلام نیروی هوایی کره جنوبی، بیش از ۹۰ هواگرد، از جمله جنگنده‌های رادارگریز F-۳۵A کره جنوبی و هواگرد تهاجمی A-۱۰ آمریکا در این رزمایش چهار روزه که از روز دوشنبه بر فراز آب‌های سواحل غربی شبه جزیره کره آغاز شده است، مشارکت دارند.

نیروی هوایی کره جنوبی افزود: این رزمایش بر تقویت قابلیت حمله خلبانان شرکت کننده و ارتقای آمادگی برابر تحریکات احتمالی دشمن متمرکز است.

رزمایش‌های هفته جاری در پی تلاش ناموفق کره شمالی برای وارد کردن یک ماهواره شناسایی نظامی به مدار زمین برگزار می‌شوند.

به گفته ارتش کره جنوبی، موشک کره شمالی دقایقی پس از بلند شدن از پایگاه پرتاب ماهواره کره شمالی در سواحل شمال غربی این کشور منفجر شد.

به گزارش ایرنا، کره شمالی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که آخرین تلاشش برای پرتاب یک ماهواره شناسایی نظامی در مرحله اول موشک که دارای یک «موتور اکسیژن مایع و نفت» جدید بود، شکست خورد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: تجزیه و تحلیل اولیه نشان داد که علت شکست پروژه مربوط به موتور موشک با سوخت مایع جدید توسعه یافته است، اما سایر علل احتمالی در حال بررسی است.

اگرچه رسانه دولتی کره شمالی نامی از موشک نبرده یا عکس‌های آن را منتشر نکرده است اما تحلیلگران گفتند که این موشک به احتمال زیاد با موشک چولیما-۱ (Chollima-۱) استفاده شده در پرتاب موفقیت آمیز ماهواره در نوامبر ۲۰۲۳ متفاوت است. چولیما-۱ از سوخت‌های هایپرگالیک استفاده می‌کند؛ موادی که می‌توانند در دمای اتاق ذخیره شوند اما به محض تماس با یکدیگر مشتعل می‌شوند و این مساله نیاز به رسیدگی دقیق دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha