۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۷
کد خبر: 85492629
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

بازسازی ۷۵۰ کیلومتر راه‌ سردسیر مناطق عشایری جنوب کرمان آغاز شد

جیرفت- ایرنا- مدیرکل امور عشایر جنوب استان کرمان گفت: مرمت، تیغ‌زنی و بهسازی راه های سردسیر عشایری جنوب استان کرمان که در بارندگی‌های اخیر دچار آسیب شده بود با تاخیر ۲۰ روزه آغاز شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل امور عشایر جنوب کرمان، ناصر احمد یوسفی روز سه‌شنبه اظهار کرد: بارندگی های اخیر موجب آسیب جدی و تخریب راه های عشایری شد و اکنون با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، مرمت و تیغ زنی این ایلراها شروع شده است.

وی ادامه داد: ۷۵۰ کیلومتر از راه های ییلاقی عشایر در مرحله اول مرمت و تیغ زنی می شود و مابقی در فاز دوم انجام خواهد شد.

احمدیوسفی اضافه کرد: بیش از سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر ایلراه عشایری در جنوب کرمان وجود دارد و به یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر از این راه‌ها در بارندگی های اخیر آسیب وارد شده که با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن مناطق عشایری با کمترین بارندگی خسارت وارد می شود و شاهد مسدودی راه یا مشکلات تردد هستیم.

وی نبود ماشین آلات راهسازی را از مهمترین عوامل تاخیر در بازگشایی و مرمت راه‌های عشایری جنوب کرمان بیان کرد و افزود: ۲ دستگاه لودر از محل اعتبارات این اداره کل خریداری شده و خرید سه دستگاه گریدر تامین اعتبار شده در مرحله مناقصه است.

احمدیوسفی ادامه داد: تعامل سازنده و مثبت اداره کل راهداری جنوب کرمان با مجموعه امور عشایر قابل تقدیر است و امیدواریم با همکاری و همیاری سایر دستگاه‌های اجرایی بتوانیم گام موثری در جهت خدمت به جامعه عشایری برداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha