دانش و آگاهی، شهدای معلم دفاع مقدس را به میدان نبرد برد

قزوین _ ایرنا _ فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: دانشجو _ معلم‌های دوران دفاع مقدس دارای درآمد، بیمه و به خدمت سربازی خود رفته بودند اما اراده متکی به دانش و آگاهی آنها را به میدان نبرد برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار رستمعلی رفیعی آتانی، بعدازظهر سه‌شنبه در مراسم نخستین اجلاسیه شهدای دانشجو - معلم استان قزوین در سالن شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین، اظهار کرد: شهیدان معلم همیشه در جبهه های جنگ به اتوبوس دیرتر می رسیدند، چرا که یک ساک پر از کتاب در دست داشتند و اهل مطالعه و علم بودند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها بیش از ۱۳ سال است که بر غرب آسیا و سوریه جنگی را برای جلوگیری از نفوذ استراتژیک جمهوری اسلامی به راه انداخته اند، گفت: دشمنان امروز در تلاش هستند تا جنگ برون تمدنی را به جنگ درون تمدنی تبدیل کنند.

سردار آتانی با اشاره به اینکه امروز اساتید و دانشجویان دانشگاه های آمریکا حرف ۴۵ ساله ملت مسلمان ایران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین را فریاد می زنند، تصریح کرد: بزرگی و یا کوچکی هر جامعه و کشوری در اندازه و مساحت کشورش نیست ، بلکه در وسعت فکر ، ذهن و اندیشه مردم آن است و امروز جمهوری اسلامی ایران به وسعت جایگاه و ارکان های شهیدان از جمله شهید ابراهیم رییسی و هیات همراه ایشان بزرگ است.

وی افزود: حادثه سقوط بالگرد و فوت مقام داران در بسیاری از کشورها اتفاق می افتد اما چه اتفاقی افتاد که ۷۰ کشور در سراسر دنیا به شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و هیات همراه ایشان تسلیت گفتند و بیش از یک چهارم کشورهای جهان داغدار و عذادار شدند.

سردار آتانی گفت: شهید جمهور در برابر ملت ایران سر تعظیم فرود می آورد، اما دستی او را بالا برد و کار شهیدان همین است.

به گفته این مسوول، تجلیل از شهیدان همواره باید صورت گیرد ، چرا که برای برقراری آزادی، عدالت و کرامت انسانی جان شیرین خود را تقدیم کردند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم دل های ملت ایران با مسیر نورانی شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی در کنار یکدیگر قرار گیرد تا رستاخیز دیگری در هشتم تیرماه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری رقم بزنند.

دانش و آگاهی، شهدای معلم دفاع مقدس را به میدان نبرد برد

رییس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین نیز اظهار کرد: سه هزار شهید استان قزوین ستاره های درخشان و افتخار مردم و روشن کننده مسیر زندگی هستند.

حمیدرضا مشهدی ادامه داد: قزوین با ۲۷۶ شهید دانش آموز، ۵۷ شهید معلم و هفت شهید دانشجو معلم در مسیر انقلاب اسلامی پر افتخار است.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز به دنبال برگزاری یک مجلس ختم نیستیم، بلکه می خواهیم مسیر پرافتخار شهدا و مقاومت والای آن ها را به نسل جدید نشان دهیم ، چرا که آنها الگوی راه معلمان و دانشجویان امروز هستند که در اوج جوانی و پختگی قدم در راه حق گذاشتند.

دانش و آگاهی، شهدای معلم دفاع مقدس را به میدان نبرد برد

گفتنی است در پایان این مراسم از کارهای تولیدی این اجلاسیه رونمایی و از خانواده های محترم شهدای استان قزوین تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha