۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱:۵۸
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85492915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روس‌ها، متخصصان زبان مادری‌شان را از ۱۱۶ کشور گردهم آوردند

مسکو- ایرنا- مؤسسه دولتی زبان روسی "پوشکین" در نشستی محققان،‌ زبان‌شناسان و اساتید این زبان را از ۱۱۶ کشور گردهم‌ آورد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از شبکه تلویزیونی بریکس، در چهارمین مجمع "کاستاماروف" روش‌های مدرن آموزش زبان و ادبیات روسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این چارچوب،‌ افزون بر ۳۰ رویداد شامل میزگردها، سمینارها، کنفرانس ها، کلاس‌های ویژه مقطع کارشناسی ارشد، جلسات خلاقانه با نویسندگان، ارائه پروژه های جدید و تحقیقات مدرن برگزار شد.
بنا بر این گزارش،‌ شخصیت‌های فرهنگی، مقام‌های دولتی، نمایندگانی از سازمان‌های تجاری و عمومی و همچنین نویسندگان، شاعران و فعالان عرصه تبلیغات در این نشست حضور داشتند.
کسینیا کومیسارووا سردبیر شبکه تلویزیونی بریکس در سخنانی در این آیین گفت: برنامه‌های تلویزیونی، داستانی و مستند ما در مورد روسیه به صورت منظم در شرکای خارجی این شبکه با زبان روسی و با زیرنویس به زبان‌های ملی آن کشورها پخش می‌شود و ما این گونه زبان روسی را در فضای رسانه‌ای بریکس تبلیغ می‌کنیم.
وی ادامه داد:‌ به عنوان مثال. مجموعه ای از برنامه‌ها در مورد شهرهای کوچک در منطقه مسکو در حال حاضر با موفقیت در شبکه های اجتماعی و رسانه های رسمی در چین و نیز شبکه تلویزیونی دوربان در آفریقای جنوبی پخش می شود. در برزیل نیز کنفرانس‌های از راه دور آموزش مدرن زبان روسی نیز در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

این مجمع به یاد ویتالی کاستاماروف بنیانگذار و نخستین رئیس مؤسسه دولتی زبان روسی پوشکین تأسیس شد و به میراث آموزشی و علمی او اختصاص دارد. این نشست تحت نظارت کمیسیون یونسکو در فدراسیون روسیه و با حمایت وزارت علوم و آموزش عالی این کشور برگزار می شود.

" آلکساندر سرگیویچ پوشکین" پرآوازه ترین و محبوب‌ترین شاعر روسیه است. پوشکین با توجه به خلق آثار جاودانه نظم و نثر از جمله دیوان اشعار "یوگنی آنگین" و "اسب سوار مسی" و کتابهای"روسلان و لودمیلا"،"بوریس گودنف" "داستان تزار سلطان " و "موتزارت و سالیری" نه تنها در روسیه و جمهوریهای شوروی سابق بلکه در سراسر جهان معروف و شناخته شده است.
پوشکین روز ششم ماه ژوئن سال ۱۷۹۹ میلادی در مسکو در یک خانواده اشرافی ولی روشنفکر بدنیا آمد. وی از سال ۱۸۱۱ تا ۱۸۱۷ در مدرسه پسرانه در "تزارسکویه سلو" اقامتگاه تابستانی تزارها واقع در حومه سن پترزبورگ به تحصیل پرداخت و نخستین اثر ادبی خود را در این دوره خلق کرد. وی در طول سالهای عمر خود علاوه بر مسکو و سن پترزبورگ در چند نقطه امپراطوری آن زمان روسیه از جمله کیشینیف ،اودسا و میخاییلوفسک بسر برد.
در زمان اقامت پوشکین در روستای میخاییلوفسکویه در استان پسکوف واقع در غرب روسیه نبوغ ادبی پوشکین به حد اعلا رسید. این شاعر و نویسنده بزرگ روس در سال ۱۸۳۶ مجله "سوورمنیک" را منتشر ساخت که در ان مجموعه ای از آثار ادبی معاصر این کشور گردآوری شده بود. پوشکین سرانجام در یک دوئل با "دانته" پسرخوانده سفیر آلمان در روسیه در سن ۳۸ سالگی کشته شد. پوشکین در ۱۶ فوریه سال ۱۸۳۷ در صومعه "سوتایا گوری" در نزدیکی روستای میخاییلوفسکویه به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha