۹ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۰۱
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85492919
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدرسه بین‌المللی بریکس در مسکو آغاز به کار کرد

۹ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۰۱
کد خبر: 85492919
مدرسه بین‌المللی بریکس در مسکو آغاز به کار کرد

مسکو- ایرنا- یک مدرسه بین‌المللی با هدف آموزش طیف وسیعی از مهارت‌ها به کودکان در چارچوب اهداف گروه بریکس در مسکو آغاز به کار کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه تلویزیونی بریکس،‌ دانش‌آموزان این مدرسه مهارت‌های ویژه‌ای همچون سخنرانی در جمع، تحقیقات بازار، مذاکرات مؤثر و دیپلماسی صلح‌جویانه را در کنار دروس آموزشی خود می‌آموزند.
گونای ابیلووا مدیر این مدرسه بین‌المللی معتقد است:‌گردشگری آموزشی یکی از امیدوارکننده ترین زمینه های همکاری بشردوستانه میان کشورهای عضو گروه بریکس است.
وی در این باره گفت: طرف روسی علاقه قابل توجهی به سنت های آموزشی کشورهای بریکس نشان داده است و نسل جوان روسیه را برای مطالعه زبان چینی و عربی الهام می بخشد و شرایطی را برای آشنایی عمیق با فرهنگ کشورها ایجاد می کند.
در این گزارش همچنین آمده است: اجلاس کارشناسان جوان بریکس یکی از رویدادهای این گروه در سال ۲۰۲۴ و دوره ریاست روسیه است که تابستان پیش رو برگزار خواهد شد.
بر این اساس، شرکت‌کنندگان در این اجلاس بر چگونگی سازماندهی رویدادها تسلط پیدا می کنند، در مورد بازارهای موجود اقتصاد کشورهای بریکس تحقیق می کنند و یاد می گیرند که با نمایندگان کشورها و فرهنگ های دیگر ارتباط برقرار کنند.

گروه بریکس شامل ۱۰ کشور ایران، برزیل، روسیه، چین، آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است.
پیش از این وزیر امور خارجه روسیه از علاقه بیش از ۳۰ کشور برای پیوستن به گروه بریکس یا همکاری نزدیک با آن خبر داده بود.
روسیه در سال ۲۰۲۴ ریاست دوره ای گروه بریکس را برعهده دارد. در این چارچوب، شهر کازان مرکز تاتارستان روسیه، اول تا سوم آبان‌ماه ۱۴۰۳ میزبان نشست سران گروه بریکس خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha