۹ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85493033
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مادورو: با بریکس دنیای جدیدی پدید آمده است

۹ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۱
کد خبر: 85493033
مادورو: با بریکس دنیای جدیدی پدید آمده است

تهران- ایرنا- «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوپلا گفت: وقتی در مورد قدرت‌های اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس صحبت می‌کنیم، از دنیای جدیدی از توسعه علمی، فناوری، اقتصادی و مالی می‌گوییم که ما روابط خوبی ما با آن داریم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، مادورو که در مصاحبه با شبکه تلویزیونی کشورش این سخنان را بیان کرد، افزود: ونزوئلا روابط خوبی با اعضای گروه بریکس دارد.

وی سپس ادامه داد: دنیای جدیدی به وجود آمده است و ونزوئلا روابط بسیار خوبی با دنیای جدید دارد. دوستان ما، برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، امارات عربی و ایران اعضای بریکس پلاس (چهار عضو جدیدی بریکس شامل ایران،مصر، اتیوپی و امارات به عنون چهار عضو جدید گروه اقتصادهای نوظهور هستند و بریکس پلاس نامیده می شوند) هستند. در این دنیایی که هیچ تحریم و امپراتوری وجود ندارد، همه درها به روی ما باز است. این یک دنیای جدید است و ونزوئلا با دنیای جدید فناوری های پیشرفته در تماس است.

مادورو در بخش دیگری از این مصاحبه همچنین از سه کشور روسیه، چین و کوبا برای ارائه واکسن در طول همه‌گیری ویروس کرونا قدردانی کرد.

رئیس جمهوری ونزوئلا در ماه مه سال گذشته میلادی (۲۰۲۳/ خرداد) تمایل این کشور را برای پیوستن به بریکس که سازوکاری برای همکاری و توسعه اقتصادی با رویکرد جهانی چند مرکزی است، ابراز کرد.

به دنبال ابراز علاقمندی مادورو، دولت‌های چین و روسیه حمایت خود از طرح پیوستن ونزوئلا به این گروه را اعلام کردند.

مادورو در اوایل ژانویه (اوایل دی) بر اهمیت بریکس برای ایجاد یک جهان چندقطبی تاکید و اعلام کرد: ونزوئلا قصد دارد ورود قطعی خود به گروه کشورهای بریکس را تحکیم بخشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha