۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85493112
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افتتاح ۲۴۵ طرح مخابراتی در خراسان شمالی

۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰
کد خبر: 85493112
افتتاح ۲۴۵ طرح مخابراتی در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- ۲۴۵ طرح مخابرات منطقه خراسان شمالی با اعتبار ۹۷۳ میلیارد و ۱۱۷ میلیون ریال امروز (چهارشنبه) با حضور مسوولان استانی به صورت متمرکز در محل استانداری به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی در این آیین با بیان اینکه این طرح ها در ۱۰ شهرستان استان به بهره برداری رسید افزود: ۴۱ پروژه ساخت سایت و راه اندازی اینترنت پرسرعت همراه اول، چهار پروژه توسعه شبکه فیبر نوری به طول ۶۰ کیلومتر و ۲۶ پروژه توسعه و راه اندازی اینترنت پرسرعت روستایی از جمله این پروژه ها است. 

رسول علی اصغرپور تصریح کرد: همچنین ۷۲ طرح توسعه فیبر سازمان ها و دستگاه های اجرایی، ۹ طرح توسعه شبکه core دیتا، ۱۵ طرح توسعه و راه اندازی اینترنت پرسرعت شهری و ۱۸ طرح سیستم های انتقال امروز افتتاح شد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۳۶ پروژه توسعه شبکه تلفن ثابت، ۱۸ پروژه تغذیه نیرو و ۶ پروژه فیبر نوری سایت های همراه اول از دیگر پروژه هایی است که به مرحله بهره برداری رسید و امروز به مناسبت هفته ارتباطات افتتاح شد. 

اقدامات ارزنده دولت سیزدهم در ارتقای زیرساخت ها

استاندار خراسان شمالی در این آیین گفت: اقدامات خوبی در دولت سیزدهم در این استان در زمینه ارتقای زیرساخت انجام شده است، افتتاح طرح های مخابرات با حدود یکهزار میلیارد ریال یکی از خدمات ارزنده دولت به مردم است.

محمدرضا حسین نژاد با اشاره به اقدامات دولت در استان در عرصه های مختلف اظهار کرد: تلاش داریم تا مصوبه های سفر دولت به استان زودتر به انجام برسد و مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی در این استان در زمینه اجرای طرح های مخابرات انجام شده است و به نوعی شاهد حرکت جهادی در این باره هستیم یکی از آن اقدامات اجرای فیبر نوری است که در شهرهای استان تا یک ماه آتی تکمیل می شود و شهروندان از آن بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha