بالن‌های حامل زباله؛ تازه‌ترین نشانه‌های افزایش تنش در شبه‌جزیره کره

تهران– ایرنا- ارتش کره جنوبی امروز چهارشنبه پس از هشدار کره شمالی در مورد «مقابله مثل» با اعلامیه‌های ضد پیونگ یانگ که توسط فعالان کره جنوبی پخش می‌شود، اعلام کرد که کره شمالی بیش از ۲۰۰ بالن حامل زباله را به آن سوی مرز میان دو کره فرستاده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یکی از مقامات ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) گفته است این بالن‌ها شب گذشته (به وقت محلی) از مرز عبور کرده، در مکان‌های مختلفی در سراسر کشور فرود آمده و تا استان گیونگ‌سانگ جنوبی در جنوب شرق کره جنوبی رسیده و روی زمین زباله‌هایی پخش کرده‌اند.

این مقام ستاد مشترک ارتش افزود: به نظر می‌رسد این بالن‌ها حامل زباله‌هایی مانند بطری‌های پلاستیکی، باتری، کفش و حتی کود و فضولات باشند و مقامات نظامی در حال جمع آوری محتویات آنها برای تجزیه و تحلیل دقیق هستند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: این اقدامات کره شمالی قوانین بین المللی را آشکارا نقض و امنیت مردم ما را به به شدت تهدید می‌کند. به کره شمالی سرسختانه هشدار می‌دهیم که هرچه سریع‌تر به این اقدام غیرانسانی و مبتذل خود پایان دهد.

روز یکشنبه، کره شمالی اعلام کرد که برای «مقابله به مثل» با توزیع اعلامیه‌های ضد پیونگ یانگ، «تپه های کاغذ باطله و آلودگی» را در مناطق مرزی پخش می‌کند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی به ساکنان این مناطق توصیه کرد که به این اشیا دست نزنند و در صورت مشاهده آن‌ها به مقامات نظامی یا پلیس گزارش دهند و همچنین هشدار داد که این بالن‌ها ممکن است در هنگام پایین آمدن باعث آسیب شوند، زیرا سال ۲۰۱۶ یک وسیله نقلیه و سقف یک خانه با چنین بالن‌هایی از طرف کره شمالی آسیب دید.

این ستاد گفت که با همکاری با پلیس و دولت تدابیر ایمنی اتخاذ می‌کند و تاکید کرد که با «فرماندهی سازمان ملل» که مسئول نظارت بر فعالیت‌های منطقه غیرنظامی حائل دو کره است، همکاری نزدیکی دارد.

سال‌ها است که فراریان کره شمالی در کره جنوبی و فعالان محافظه‌کار اعلامیه‌هایی را با بالن به کره شمالی می‌فرستند تا مردم این کشور را برای قیام علیه رژیم پیونگ یانگ تشویق کنند.

این گزارش حاکی است: کره شمالی بارها پایان یافتن پخش این اعلامیه‌ها را خواستار شده است. این موضوع مدتی است که به عامل تنش میان این دو کره تبدیل شده است. دو کره همچنان از نظر قانونی در وضعیت جنگ هستند زیرا «جنگ کره ۱۹۵۳-۱۹۵۰» با یک آتش بس و نه یک پیمان صلح خاتمه یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha