۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85493255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۱ نظامی پاکستانی در ۶ دهه مشارکت در صلح‌بانی سازمان ملل جان باختند

اسلام‌آباد- ایرنا- ارتش پاکستان اعلام کرد: این‌ کشور از دهه ۶۰ میلادی بیش از ۲۳۵ هزار نفر از نیروهای خود را برای ماموریت صلح‌بانی سازمان ملل اعزام کرد و تاکنون ۱۸۱ نظامی پاکستان در این عملیات‌ها جان خود را از دست دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان، نیروهای مسلح این کشور در ۶۴ سال گذشته بیش از ۲۳۵ هزار صلحبان را به ۴۸ ماموریت صلح سازمان ملل در ۲۹ کشور اعزام کرده است.

ارتش پاکستان امروز به مناسبت روز جهانی صلح‌بانان سازمان ملل اعلام کرد: از زمان اولین مشارکت در عملیات صلح‌بانی سازمان ملل در سال ۱۹۶۰، ارتش و پلیس پاکستان در نزدیک به ۴۸ عملیات صلح سازمان ملل شرکت و بیش از ۲۳۵ هزار نظامی را به مأموریت اعزام کرده اند.

در بیانیه‌ای در این خصوص آمده است: پاکستان یکی از بزرگترین کشورهای شریک در ماموریت‌های صلح سازمان ملل است که در حال حاضر حدود ۳ هزار نیروی حافظ صلح از این کشور هم اکنون در جمهوری دموکراتیک کنگو، سودان جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی، قبرس، صحرای غربی و سومالی خدمت می‌کنند.

ارتش پاکستان افزود: در مجموع ۱۸۱ نیروی حافظ صلح پاکستان در انواع عملیات‌ صلح‌بانی سازمان ملل جان خود را از دست داده‌اند با این حال مشارکت پاکستان در حفظ صلح سازمان ملل، گواهی بر تعهد آن کشور به صلح و امنیت بین‌المللی است و نیروهای حافظ صلح پاکستان به ارتقای صلح و ثبات در جوامع مختلف در مناطق آشفته ادامه خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha