۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۰:۰۵
کد خبر: 85493298
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

کودکان به کدامیک بیشتر اعتماد دارند: انسان‌ها یا ربات‌ها؟

تهران- ایرنا- کودکان در صورتی که از انسان‌ها و ربات‌ها اطلاعاتی دریافت کنند که با هم تناقض دارند، تصمیم می‌گیرند به ربات‌ها اعتماد کنند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وبگاه سای‌پُست (PsyPost)، پژوهشگران دریافتند کودکان سه تا شش ساله بیشتر به ربات‌ها اعتماد می‌کنند تا انسان‌ها. انگیزه پنهان در پسِ پژوهشی که به تازگی انجام شده این بود که مشخص شود کودکان در مواجهه با اطلاعات متناقض دریافتی از انسان‌ها و ربات‌ها تصمیم می‌گیرند به چه کسی اعتماد کنند.

با افزایش حضور ربات‌ها و سایر دستگاه‌های فناوری در زندگی کودکان، مهم است که بررسی شود چگونه این تعاملات بر یادگیری و رشد کودکان تأثیر می‌گذارد.

کودکان به کدامیک بیشتر اعتماد دارند: انسان‌ها یا ربات‌ها؟

این پژوهش نشان داد حتی زمانی که انسان و ربات هر دو قابل اعتماد بودند، کودکان ترجیح می‌دادند به ربات اعتماد کنند.

بر اساس این پژوهش،‌ عامل سن نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های کودکان داشت. کودکان بزرگ‌تر به وضوح انسان‌های قابل اعتماد را ترجیح می‌دادند؛ در حالی که کودکان کوچک‌تر به ربات‌ها اعتماد می‌کردند و احتمالاً آن‌ها را برای به اشتراک گذاشتن رازهایشان و به عنوان دوست و معلم انتخاب می‌کنند.

این تمایل کودکان برای اعتماد به ربات‌ها در مقایسه با انسان‌ها، پیام‌های مهمی برای پژوهشگران به همراه دارد تا از آن در زمینه نحوه ادغام ربات‌ها و سایر عوامل فناوری در زمینه‌های آموزشی و رشدی برای کودکان استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha