مجمع مشورتی نظام مسائل در۱۱ شهرستان گیلان درحال شکل‌گیری است

آستارا - ایرنا - دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان گیلان گفت: دبیران این مجمع در ۱۱ شهرستان گیلان مشخص شده‌اند و به زودی معرفی شده و فعالیت خود را آغاز می کنند و در سایر شهرستان ها موضوع در دست پیگیری است.

رضا معاشرتی روز چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی شهرستان آستارا اظهارکرد: این دبیران طبق دستور العمل های ابلاغ شده توسط فرمانداران معارفه خواهند شد.

وی عنوان کرد: این مجمع بنا دارد با سازماندهی اندیشمندان، فعالان و نخبگان جوان در همه میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دنبال احصاء مشکلات استان و تلاش برای رفع آنها در بالاترین سطح است.

وی افزود: با تاکید بر اهمیت قانون نویسی در مجلس بیان کرد: آشنایی با مسائل برای قانون‌گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است و این مجمع می‌تواند به افزایش مهارت قانون نویسی کمک کند و اهمیت قانون نویسی، زمانی بهتر مشخص می‌شود که بدانیم در عرصه مبارزه با فساد امروز با قوانینی روبرو هستیم که قابل تفسیر بوده و دارای راه در رو دارد.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل گیلان ادامه داد: در گام دوم انقلاب نیازمند حضور نخبگان و جوانان در عرصه مدیریتی هستیم و یکی از اثرات این مجمع می‌تواند فراهم کردن و تقویت حضور نخبگان در عرصه مدیریتی جامعه باشد تا از نظرات کارشناسی آنها به بهترین شکل استفاده شود.

وی بیان کرد: از آنجا که گاه در بین مشکلات و قوانینی که مطرح می‌شود فاصله معناداری وجود دارد، مقرر شد تا با استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی که در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند، مشکلات هر منطقه شناسایی و جمع آوری شود.

معاشرتی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب ماموریتی جدیدی در ادامه مسیر انقلاب است و یکی از اهداف این مجمع مشورتی کاهش فاصله بین نیازهای کشور و قانون گذاری در مجلس است.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی مسائل بسیاری وجود دارد که ضمن شناسایی، برای آنها طرح و برنامه نیز ارائه شده اما به دلایل مختلف فرصت ارائه این راهکارها فراهم نشده و یا مسائلی به دلیل عدم شناسایی هنوز در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی به عنوان اولویت مطرح نشده است و بیان این مشکلات یکی از وظایف مجمع مشورتی نظام مسائل خواهد بود.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان گیلان با اشاره به دیدار جمعی از اعضای گروه‌های جهادی با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: در این دیدار رهبر انقلاب تاکید داشتند که نیروهای جهادی آنچه می بینند را باید به موقع منتقل کرده و مجموعه‌های برنامه ریز پیگیری و حل مشکلات را در اولویت‌ قرار دهند.

معاشرتی افزود: از اینرو گروه مشورتی مجمع نظام مسائل کشور با برخورداری از یک جایگاه قانونی، در تمامی استان‌ها، ذیل معاونت نظارت مجلس فعالیت کند.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان گیلان تاکید کرد: در این مجمع اولویت‌های همه شهرستان‌ها دیده خواهد شد و در انتخاب اعضا نیز علاوه بر برخورداری از روحیه جهادی و انقلابی، داشتن تحصیلات دانشگاهی مرتبط و تجربیات عملیاتی و اجرایی از شاخصه‌های اصلی است.

مجمع مشورتی نظام مسائل در۱۱ شهرستان گیلان درحال شکل‌گیری است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha