خیابان موازی حافظ خرم آباد به نام شهدای خدمت نامگذاری می شود

خرم آباد - ایرنا - شهردار خرم آباد گفت: خیابان موازی حافظ به پاس قدردانی از زحمات شهید آیت الله رییسی و هیات همراه به نام شهدای خدمت نامگذاری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش بارانی بیرانوند روز چهارشنبه در آیین کلنگ زنی خیابان موازی حافظ اظهار کرد: بازآفرینی شهری یکی از موضوعات مهمی است که مدیریت شهری باید پیش از این به این امر ورود می کرد چرا که ضامن حیات شهرها و عدم اجرای آن منجر به زوال شهرها می شود.

وی افزود: باید در بافت های تاریخی و فرسوده شهری از ظرفیت کم نظیر بازآفرینی شهری استفاده و وضعیت منظر و اقتصادی شهرها را بهبود بخشید.

شهردار خرم آباد بیان کرد: ترمیم بافت تاریخی و مرمت شهری در ایجاد این خیابان در دستور کار بود و ابعاد آن نیز سال گذشته در شورای عالی معماری شهرسازی کشور به تصویب رسیده است، عرض پوسته این خیابان ۲۰ متر متغیر و عرض سواره آن ۱۲ متر است که منابع آن در بودجه ۱۴۰۳ پیش بینی شده و با مصالح و الگوهای سنتی احداث و ضوابط جداره سازی براساس ضوابط میراث فرهنگی تدوین خواهد شد.

بارانی بیرانوند با اشاره به لزوم تملک ۱۵ واحد مسکونی در مسیر اجرای طرح ادامه داد: لازم است طراحی جداره خیابان هرچه سریعتر توسط راه و شهرسازی به شهرداری ارایه شود ضمن اینکه نامگداری این خیابان به نام شهدای خدمت به کمیته نامگذاری خیابان ها و معابر شهری ارسال و تلاشمان بر این است که تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha