شهید جمهور در عرصه دیپلماسی تحول ایجاد کرد + فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- امام جمعه موقت تربت حیدریه از شهید آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی به عنوان مبدع طرح‌های نوین در عرصه فرا مرزی یاد کرد و گفت: بدنبال تلاش‌های انجام شده، امروز شاهد تحول‌ بزرگ در عرصه دیپلماسی کشور هستیم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد کازری روز چهارشنبه در آیین هفتمین روز شهادت شهدای خدمت که به میزبانی دفتر امام جمعه تربت‌حیدریه برگزار شد، افزود: از فردای اعلام خبر شهادت ایشان، کشورهای مختلف حتی آنهایی که زمانی با جمهوری اسلامی در تخاصم بودند، مجامع بین‌المللی و در راس آنها سازمان ملل متحد به احترام وی عزای عمومی اعلام کرده یا پرچم‌های خود را به حالت نیمه برافراشته درآوردند.

استاد حوزه علمیه «هراتی» تربت‌حیدریه بیان کرد: رییس‌جمهور شهید تمام عمر خود را وقف خدمت به مردم کرد و زمانی که سکان ریاست جمهوری را بدست گرفت، گفت آمده‌ام تا تحول ساختاری در ارکان کشور به‌ وجود آورم.

کازری از عزتمندی به عنوان مهمترین شاخصه نظام حکومتی در اسلام یاد کرد و گفت: حکومت‌های زیادی وجود دارد که به لحاظ سیاسی، فناوری و اقتصادی دارای شاخصه‌های بسیار بالایی هستند، اما چون در بین مردم خود و مردمان دیگر کشورها عاری از عزتمندی هستند، از آن ارج و قرب مشابه حکومت اسلامی برخوردار نیستند.

امام جمعه موقت تربت حیدریه ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر اصول حکومت اسلامی برقرار شده، از چنین عزتمندی برخوردار است و رییس جمهور خادم آن با تمام وجود در طول دوران مسوولیت، مفهوم عزتمندی را در بین مردم داخل و خارج کشور به تصویر کشید.

بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رییس جمهور و همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha