۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85493367
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تعلیق فعالیت آشپزخانه جهانی در رفح/ یونیسف: جای امنی در غزه نمانده است

تهران-ایرنا- در پی جنایت‌های جدید ارتش رژیم صهیونیستی در شهر رفح در جنوب نوار غزه، آشپزخانه مرکزی جهانی فعالیت خود در این شهر را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه صهیونیستی «کان»، سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی اعلام کرد که بعد از حملات رژیم صهیونیستی به رفح فعالیت ‌های خود در این منطقه را به حالت تعلیق درآورده است.

از سوی دیگر، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز اعلام کرد که در نوار غزه هیچ گونه امنیت و کمک و سوخت کافی وجود ندارد.

پیش از این «مارگارت هریس» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت نیز هشدار داد که هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد که مردم فلسطین به آن پناه ببرند.

هریس که با شبکه «الجزیره» سخن می‌گفت، همچنین از اینکه رژیم صهیونیستی مراکز بهداشتی را هدف حملات قرار می‌دهد، اظهار شگفتی کرد و گفت: ما هنوز هم نمی‌دانیم چرا [اسرائیل] بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها را بمباران می‌کند.

در ادامه هشدار سازمان های بین المللی، سازمان عفو بین‌الملل نیز روز سه‌شنبه حمله رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح و شهادت و زخمی شدن‌ده‌ها فلسطینی در این حمله را «جنایت جنگی» خواند.

در بیانیه این سازمان که در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر شد، آمده است: حملات هوایی هولناک به غیرنظامیان در رفح آخرین مورد از حملات نیروهای اسرائیلی در نوار غزه بود و این حملات نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

در این بیانیه تأکید شد: این حملات کور که باعث جان باختن و زخمی شدن غیرنظامیان می‌شود، جنایت جنگی است که بایستی درباره آن تحقیق شود.

ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه هفته جاری محل چادرهای آوارگان فلسطینی در شهر رفح را که پیشتر از سوی ارتش این رژیم به عنوان منطقه «امن» اعلام شده بود، گلوله باران کرد که به شهادت ۴۵ غیرنظامی فلسطینی از جمله شمار زیادی زن و کودک و زخمی شدن و سوختن بیش از ۲۴۰ نفر دیگر منجر شد.

رژیم صهیونیستی سه شنبه هفته جاری نیز در جنایتی دیگر در منطقه المواصی در رفح، ۲۱ شهروند فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و تعدادی دیگر را مجروح کرد.

حمله رژیم اشغالگر به آوارگان فلسطینی که در نوع خود فجیع‌ترین حمله توصیف شده، خشم جامعه بین‌المللی را برانگیخته و موجی از محکومیت‌ها را به همراه داشته است.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی هفدهم اردیبهشت ماه گذشته طرح تهاجم زمینی به شهر رفح را تصویب و ابتدا بخش فلسطینی گذرگاه رفح در مرز با مصر را اشغال کرد. ارتش رژیم صهیونیستی از آن زمان به بمباران و گلوله باران مناطق مختلف شهر رفح و حمله زمینی به این شهر دست زده است که در جریان آن شمار زیادی از شهروندان فلسطینی شهید یا زخمی شده اند.

سخنگوی هیات گذرگاه‌های نوار غزه نیز عنوان کرد که این گذرگاه به علت حضور تانک های ارتش رژیم صهیونیستی در داخل آن بسته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha