نماینده خبرگان رهبری: شهید رئیسی شخصیت استثنایی و برجسته در میدان عمل بود

ساری- ایرنا- نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید سید ابراهیم رئیسی شخصیتی استثنایی، برجسته و با صبر بالا در میدان کار و عمل بود که با دوری از حاشیه‌ها همواره در صحنه خدمت حضور داشت.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله علی معلمی امروز -چهارشنبه- در مراسم گرامیداشت شهدای سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و هیات همراه که در کارخانه نساجی شماره سه قائمشهر برگزار شد، با برشمردن برخی ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله رئیسی، اظهار کرد: رئیس‌جمهور شهید با پرهیز از مسائل حاشیه‌ای و صبر بالایی که داشت همواره به دنبال انجام کار و رفع مسائل جامعه بود.

وی مردمی بودن را ویژگی بارز شخصیت انقلابی آیت‌الله رئیسی عنوان کرد و افزود: شهید رئیسی خود را وقف خدمت کرده بود و هیچ وقت خود را حتی در جایگاه رئیس‌جمهور جدا از مردم نمی‌دانست.

امام جمعه قائمشهر خاطرنشان کرد: اخلاص ویژگی مشترک همه شهدا است و شهید رئیسی به خوبی از این ویژگی برخوردار بود. ایشان سعه‌صدر بالایی داشت و گاهی برای حفظ مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی در برخی مسائل سکوت پیشه می‌کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رئیس‌جمهور شهید با وجود تلاش زیادی که در حل مشکلات جامعه داشت، ناعادلانه از سوی عده‌ای مورد طعنه و کنایه قرار می‌گرفت. اما باز هم در صحنه خدمت ماند و با سعه‌صدر از حواشی دوری می‌کرد.

‌معلمی اظهار کرد: مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو با انتخاب فردی که ادامه دهنده راه رئیس‌جمهور شهید است قدردانی خود را نسبت به وی و خدماتش به جا خواهند آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صنعت نساجی که به عنوان صنعتی شاخص در مازندران رونق داشت، طی دهه‌های اخیر به دلایل مختلف مانند از بین رفتن مزارع پنبه مازندران که تامین کننده مواد اولیه این صنعت بودند و واردات در روندی نزولی و رو به افول قرار گرفت و با فراز و نشیب‌های مختلفی روبه‌رو شد. نساجی مازندران پس از آسیب‌های متعدد طی چند سال اخیر در آستانه تعطیلی کامل قرار گرفت. اما با نگاه ویژه آیت‌الله رئیسی به این واحد بزرگ صنعتی استان چه در زمان ریاست او در قوه قضاییه و چه در دوران ریاست‌جمهوری، این واحد صنعتی از زیان‌دهی خارج شد و اکنون به واحدی پویا تبدیل شده است.

در ۲ دهه گذشته برخی از واحدهای کارخانه‌های نساجی مازندران به دلیل به روز نشدن فناوری و روند نامطلوب سیاست‌گذاری اقتصادی تعطیل شد که تعدیل نیروهای کار و کاهش تولید را به همراه داشت. چالش‌های پیش پای این صنعت منجر به تعطیلی همیشگی و به تاریخ پیوستن کارخانه شماره ۲ و تبدیل زمین آن به فضای سبز شهر شد. اما با برخی اقدامات حمایتی که در دولت سیزدهم انجام شد اکنون ۲ واحد دیگر نساجی فعال هستند.

آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ زمانی که رئیس قوه قضاییه بود به مازندران سفر کرد و بازدیدی از این واحد صنعتی قدیمی داشت. در آن سفر دستوراتی برای حل مشکلات نساجی صادر شد که این دستورات یک سال بعد در زمان رئیس‌جمهور شدن شهید رئیسی رنگ اجرایی گرفتند.

۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در سفر استانی رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به مازندران یکی از مصوبه‌های در نظر گرفته شده برای استان، کمک اعتباری دولت برای نوسازی و بازسازی کارخانه نساجی مازندران بود که به احیای این کارخانه منجر شد.

تلاش‌های دولت سیزدهم برای رونق دوباره کارخانه نساجی مازندران با تزریق اعتبار و حمایت مالی به منظور حل مسائلی از قبیل معوقات چندین ماهه حقوق کارگران، بدهی‌های انباشت شده به ادارات آب، برق و گاز و همچنین بدهی بیمه کارگران این مجموعه صنعتی نام‌آور کشور و مازندران را دوباره احیا کرد و به چرخه تولید برگرداند.

از اوایل سال ۱۴۰۱ مدیریت کارخانه و امور مربوط آن به هیات حمایت از صنایع کشور سپرده شد و با انجام برنامه‌های حمایتی بیش از ۴۰۰ کارگر به عرصه تولید در این کارخانه برگشتند.

رئیس‌جمهور در دومین سفرش به مازندران که ۲ روز پیش از سانحه سقوط بالگرد انجام شده بود نیز پیگیر آخرین وضعیت نساجی شد و پس از حضور در غرفه شرکت نساجی در جشن احیای ۳۹۵ واحد تولیدی راکد استان گفت: «صنعت چوب و کاغذ و نساجی از صنایع برجسته مازندران است، اما به دلایل خاصی که اینجا محل بیانش نیست این صنایع روز به روز دچار افول شد و تا مرز تعطیلی رفت. در صنعت نساجی مطالبه این بود که نساجی را به تولید و افزایش اشتغال و تولید محصولات باکیفیتی که پیشتر در نساجی مازندران وجود داشت برگردانیم که این اتفاق افتاد و در حال گام برداشتن به سمت مسائل بعدی هستیم.»

فعالیت نخستین کارخانه‌های نساجی مازندران سال ۱۳۰۹ به عنوان یکی از صنایع مهم و بزرگ کشور در قائمشهر آغاز شد و این مجموعه صنعتی در قالب سه کارخانه بزرگ نساجی شماره یک (نساجی قائمشهر)، شماره ۲ و شماره سه(نساجی مازندران) فعال شدند. هر یک از این کارخانه ها به تنهایی همه مراحل تولید پارچه شامل ریسندگی (تولید نخ از پنبه)، بافندگی، رنگرزی و عرضه آن به بازار را انجام می دادند و از طریق شعبه‌هایی که در کشور دایر شده بود فروش محصولات صورت می گرفت.

کارخانه‌های نساجی مازندران آنچنان با زندگی مردم قائمشهر عجین شده بودند که علاوه بر ارتزاق هزاران خانواده از این واحدهای صنعتی، برنامه‌ریزی زندگی روزمره‌شان نیز با صدای سوت شیفت‌های سه‌گانه این کارخانه انجام می‌شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha