۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۲
کد خبر: 85493532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشریح دستاوردهای شهید جمهور در بیمارستان افشار یزد

یزد- ایرنا - سرپرست بیمارستان افشار یزد گفت: دستاوردهای رییس جمهور شهید در این بیمارستان بسیار شایسته و به نفع بیماران استان و حتی استان‌های همجوار بوده است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ، "دکتر حسن حقانی نژاد" افزود: یکی از اقدامات درمانی مهم و اورژانسی انجام شده در بیمارستان قلب افشار کد ۲۴۷ می باشد و این بیمارستان به عنوان مرکز اصلی ارجاع بیماران کد ۲۴۷ در سطح استان می‌باشد.

وی اظهار داشت:در تمام دنیا روش ارجح برای بیمارانی که با سکته حاد قلبی مراجعه می کنند، انجام آنژیوگرافی اورژانس و بازکردن رگ مسدودشده توسط بالون و سپس تعبیه استنت (فنر) می باشد.

این متخصص قلب و فلوشیپ اکوکاردیوگرافی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انجام آنژیوگرافی اورژانس در بیماران سکته حاد قلبی از شاخص های درمان در کشور و دنیا محسوب می شود، با حمایت های دولت و به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و همچنین تلاش اساتید و متخصصان قلب و عروق دانشگاه، مرکز قلب افشار بالاترین آمار کد ۲۴۷ را در بین بیمارستان‌های کشور داراست.

حقانی نژاد تصریح کرد: از جمله این دستاوردها می توان به راه اندازی پروسیجر تاوی (تعویض دریچه آئورت از طریق آنژیوگرافی) برای اولین بار در استان ، فراهم سازی تجهیزات پزشکی جهت اولین عمل ترمیم رگ آئورت برای اولین بار در استان یزد، فراهم سازی تجهیزات پزشکی برای انجام عمل دریچه مصنوعی در اتاق عمل قلب، راه‌اندازی بخش دندانپزشکی ویژه بیماران قلبی پر خطر اشاره کرد.

وی افزود: راه اندازی و تجهیز بخش سی‌تی اسکن بیمارستان با کمک خیرین سلامت، خرید یوپی ‌اس جدید آنژیوگرافی، خرید چهار مانیتور پورتال برای دیالیز، تجهیز بخش مراقبت های ویژه نوزادان با دستگاه های جدید، خرید دو دستگاه اکوکاردیوگرافی پیشرفته و الیزا آزمایشگاه از دیگر دستاوردهای است

رییس بیمارستان افشار یزد اقدامات عمرانی انجام شده در این مرکز را شروع بازسازی بخش جراحی قلب و بخش آنژیوگرافی، بازسازی سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان، اصلاح فاضلاب در جهت کاهش خطر روان آب، بهسازی بخش جراحی زنان و مهدکودک برشمرد.

وی اخذ مجوز راه‌اندازی اولین کلینیک ترک دخانیات در یزد برای بیمارستان افشار، رونمایی از کتاب مسیر سلامت قلب از دیگر افتخارات بیمارستان در این دوران بیان کرد و افزود: فعال‌تر کردن اتاق عمل قلب با افزایش جراحی‌های قلبی بیماران مادرزادی پیچیده و جراحی‌های قلب اطفال،جذب نیروی جراح قلب جدید،بروزشدن نوبت‌دهی بیماران در اتاق عمل قلب و همچنین جذب فلوشیپ تصویربرداری قلب از دیگر دستاوردها است.

بیمارستان افشار مرکز تخصصی و فوق تخصصی تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی، انجام مداخلات و جراحی‌های قلبی پیشرفته در استان یزد و استان های جنوب و جنوب شرق است.

بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق افشار در سال ۱۳۵۶ به همت خیر، مرحوم آقای محمد صادق افشار مورد بهره برداری قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha