۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85493535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشته سوارکاری ظرفیت کسب ۳۰ مدال المپیکی را دارد

زنجان - ایرنا - رییس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه این رشته ورزشی ظرفیت کسب ۳۰ مدال المپیکی را دارد، گفت: باید بیش از گذشته به این ورزش بها داد و برای رشد و توسعه آن سرمایه گذاری کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کاظمیان روز چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیأت سوارکاری استان زنجان به ظرفیت های بی بدیل این رشته ورزشی اشاره کرد و افزود: طی سال‌های گذشته آنگونه که باید و شاید نتیجه لازم را در این ورزش کسب نکردیم و بر این اساس شناسایی سوارکاران توانمند در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، ایجاد کمپ تیم ملی متناسب‌ با نوع اسب‌ها مد نظر قرار گرفته است.

کاظمیان با اشاره به اینکه در مدت سرپرستی فدراسیون‌، نوجوانان شایسته ای در مسابقه های بین‌المللی مقام کسب کردند اما این موضوع چندان رسانه ای نشد، اظهار داشت: برای این رشته ورزشی سرمایه‌گذاری هنگفت از سوی بخش خصوصی انجام می شود، بنابراین باید بیش از گذشته برجسته شود.

وی افزود: برای حضور بهتر در مسابقات آسیایی و حتی پاراآسیایی و کسب سهمیه المپیک باید سرمایه گذاری کنیم.

کاظمیان در خصوص مشکل دوپینگ سوارکاران نیز گفت: فدراسیون سوارکاری مشکلات دوپینگ و نمونه گیری را پیگیری و تا حد زیادی برطرف کرده است.

این مسوول ادامه داد: حتی نمونه‌هایی که از گذشته مانده هم برای مشخص شدن توان‌نامه اسب‌ها پیگیری و در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است.

رشته سوارکاری ظرفیت کسب ۳۰ مدال المپیکی را دارد

وی تاکید کرد: با کمک ستاد مبارزه با دوپینگ، فدراسیون پزشکی ورزشی و نادو این مشکل بزرگ را تا حد زیادی برطرف خواهیم کرد و با برنامه‌ریزی در تلاش هستیم این مشکل را ریشه کن کنیم.

کاظمیان با اشاره به اینکه اکنون برخی اسب‌های بخش خصوصی در مسابقات خارج از کشور شرکت می‌کنند افزود: ما برای این مشکل، طرحی را مطرح کرده ایم که اسب‌ها در یک منطقه حبابی مشخص وارد و خارج شوند و همه چیز تحت نظارت باشد.

به گفته وی، علاوه بر واکسینه کردن، پروتکل‌های هر کشور و قاره‌ای در این منطقه حبابی رعایت شده است همچنین در تعامل با وزارت جهادکشاورزی و سازمان نظام پزشکی کارها را در این رابطه پیش خواهیم برد.

این مسوول به افتتاح مرکز فنی حرفه ای فدراسیون سوارکاری با همکاری سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: هدف از این اقدام شروع فعالیت های آموزشی با اولویت برگزاری دوره های مختلف در استان هاست.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه سوارکاری بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، اظهارداشت: طی تفاهم نامه با یک مرکز پزشکی و ورزشی مقرر شده است خدمات بهتری به آسیب‌دیدگان ناشی از اسب سواری ارائه شود که بسیار اثر بخش خواهد بود.

کاظمیان با بیان اینکه فدراسیون دوره‌ آموزش و یا مسابقه ای را برگزار نمی کند و فقط نقش نظارتی را انجام می دهد افزود: هیات های سوارکاری استانی نیز از ظرفیت های بانوان در رشته سوارکاری استفاده کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز با بیان اینکه مجامع انتخاباتی استان همواره در فضای آرام و همدلی برگزار شده است گفت: زنجان سال گذشته در بین ۳۱ استان کشور جزو سه استان برتر شناخته شد.

جواد بازرگان با بیان اینکه از رئیس هیات سوارکاری استان انتظار بر این است که به صورت برنامه محور حرکت کند افزود: این هیات می‌تواند با ظرفیت سازی و میزبانی مسابقات، پایگاهی برای فدراسیون باشد.

این مسئول همگانی کردن رشته ورزشی سوارکاری در استان را امری مهم عنوان کرد و گفت: با خرید چند اسب می‌توان به گسترش رشته ورزشی اسب سواری کمک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha