بهداشت دهان و دندان از اهمیت ویژه ای برای سلامت افراد برخوردار است

قزوین - ایرنا - رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین گفت: بهداشت دهان و دندان از اهمیت ویژه ای برای سلامت افراد برخوردار است اما به دلیل نبود فرهنگ سازی مناسب و هزینه های بالای درمانی، مردم به این بخش کمتر توجه می کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی قزوین علیرضا مهرعلیان افزود : اقدامات زیادی وجود دارد که می‌توان برای حفظ سلامت دندان‌های خود انجام داد؛ زیرا حفظ سلامت دندان‌ها و لثه‌ها، تعهدی در همه عمر فرد است.

وی یادآورشد: توصیه می‌شود که حداقل روزی یک بار و با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک زدن دندان‌ها انجام شود و با استفاده از نخ دندان، سلامت شیارهای بین دندان نیز تقویت شود.

دکتر مهرعلیان، بهداشت دهان و دندان را از ارکان بهداشت عمومی ‌و بهزیستی در زندگی افراد جامعه، به‌خصوص کودکان و نوجوانان دانست و افزود: سلامت دهان و دندان، بخش مهمی از سلامت و تندرستی کلی بدن است.

به گزارش ایرنا، توجه و رعایت بهداشت دهان و دندان نه تنها در سلامت دندان ها، جویدن و تغذیه، حفظ زیبایی چهره و لبخند، تلفظ صحیح کلمات و کمک به سلامت روحی و روانی، بلکه در سلامت سایر اعضای بدن نیز نقش موثری دارد.

هزینه درمان دندان برای بیشتر خانواده ها بسیار بالا و سرسام آور است و شاید این امر باعث شده که مردم کمتر به درمان اصولی و قطعی دندان های خود بپردازند.
ارتقاء سلامت دهان و دندان در برنامه نظام تحول سلامت گنجانده شده و امید است در سایه این طرح و تدبیر ویژه مسئولان زمینه درمان ارزان و با کیفیت برای قشرهای مختلف جامعه فراهم شود.
مراجعه مردم به دانشکده های دندانپزشکی نیز راهی برای درمان کم هزینه است اما ارائه خدمات در این مراکز نیز با مشکلات و چالش هایی همراه است که توجه به حل آنها امری ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha