«دست‌های زمینی، نقش‌های آسمانی» در کرمان فراخوان داد

کرمان - ایرنا - معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمان گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته صنایع‌دستی، فراخوان حضور هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه تخصصی دست‌های زمینی، نقش‌های آسمانی استان منتشر شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، اعظم علیخانی افزود: معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمان در نظر دارد با همکاری موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان به مناسبت بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی این نمایشگاه را برگزار کند.

یک نمایشگاه با ۲ بخش

وی توضیح داد: این نمایشگاه در ۲ بخش به صورت هم‌زمان برگزار می شود که بخش اول، نمایش آثار هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی در استان کرمان با نمایش آثار هنرمندان مشارکت کننده در این دوره داوری است.

معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمان بیان کرد: در بخش دوم نمایشگاه، نمایش آثار شاخص و برجسته هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمان با اعلام آمادگی و ثبت نام افراد در این بخش از طریق فراخوان را شامل است و مشارکت در این بخش به صورت رایگان با حضور فعالان، تولیدکنندگان و هنرمندان شاخص هنرهای سنتی و صنایع دستی استان محقق می‌شود.

وی ادامه داد: ارزیابی و انتخاب آثار برگزیده توسط شورای تخصصی نمایشگاه براساس کیفیت آثار و فرآیند خلاقانه محصولات صورت می پذیرد.

علیخانی گفت: در این عرصه از هنرمندان و فعالان علاقه مند و واجد شرایط دعوت به عمل می آید تا حداکثر سه اثر از آثار واجد شرایط را با ارایه درخواست کتبی تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ به واحد بازاریابی و تجاری سازی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان به نشانی کرمان، خیابان فردوسی انتهای کوچه ۱۸، باغ- موزه هرندی ارسال کنند.

وی خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۳۴۳۲۴۴۷۰۷۴ نیز تماس بگیرند.

استان کرمان با غنای فرهنگی و اقلیم های متفاوت آثار صنایع دستی مشهوری مانند فرش، پته، شال، گلیم، مصنوعات فلزی و غیره دارد و سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم و گلیم شیرکی پیچ این خطه به ثبت جهانی رسیده است.

همچنین پنج شهر استان کرمان، شهر ملی صنایع دستی در کشور هستند؛ شهر کرمان شهر ملی صنایع دستی، شهربابک در رشته فیروزه، راور در رشته قالی، راین (شهرستان کرمان) در رشته چاقوسازی و قلعه‌گنج به عنوان شهر حصیربافی انتخاب شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha