۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85493683
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دعوت روسیه از بحرین برای شرکت در اجلاس سران بریکس
یوری اوشاکوف دستیار رئیس‌جمهوری روسیه، سمت راست تصویر دیده می‌شود.

مسکو- ایرنا- دستیار رئیس‌جمهوری روسیه در امور سیاست خارجی اعلام کرد:‌ این کشور از بحرین به عنوان رئیس کنونی اتحادیه عرب برای شرکت در اجلاس سران گروه بریکس دعوت کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه تلویزیونی بریکس، یوری اوشاکوف دراین باره گفت:‌ ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه هفته گذشته در زمان سفر پادشاه بحرین به مسکو، از وی دعوت کرد که در اجلاس بریکس در کازان به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه عرب شرکت کند.
وی اظهار داشت: به نظر می‌رسد که پادشاه بحرین، این دعوت را پذیرفته است.

پادشاه بحرین ۲۲ مه (سوم خردادماه ۱۴۰۳) به دعوت پوتین وارد مسکو شد. این سفر، سومین سفر حمد بن عیسی آل خلیفه به مسکو از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون بود.
پادشاه بحرین در سفر به مسکو با بیان اینکه این کشور خواهان عادی سازی روابط با ایران است، گفت: دلیلی برای تاخیر در این امر نیست. کابینه بحرین نیز هفتم خردادماه از اظهارات حمد بن عیسی آل خلیفه شاه این کشور درباره عادی‌سازی روابط با کشورهای همسایه از جمله ایران حمایت کرد.


اجلاس سران گروه بریکس از ۲۲ تا ۲۴ اکتبر ( اول تا سوم آبان ۱۴۰۳) در کازان مرکز تاتارستان روسیه برگزار می شود.
این نشست مهمترین رویداد دوره یکساله ریاست روسیه بر گروه بریکس در سال ۲۰۲۴ خواهد بود.
گروه بریکس شامل ۱۰ کشور ایران، برزیل، روسیه، چین، آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است.
پیش از این وزیر امور خارجه روسیه از علاقه بیش از ۳۰ کشور برای پیوستن به گروه بریکس یا همکاری نزدیک با آن خبر داده بود.
منابع خبری پیش تر گزارش داده اند: الجزایر، بحرین، کویت، مراکش و فلسطین پنج کشور عربی هستند که به تازگی برای پیوستن به گروه بریکس ابراز تمایل کرده‌اند.
سران گروه بریکس در ماه آگوست ۲۰۲۳ (۳۱ مرداد تا ۲ شهریور ۱۴۰۲) در پانزدهمین نشست سران این بلوک اقتصادی در ژوهانسبورگ، از چهار کشور عربی برای پیوستن به این بلوک اقتصادی دعوت کرد؛ این کشورها عبارت‌اند از عربستان سعودی، امارات، مصر و اتیوپی. در کنار این کشورها از ایران و آرژانتین نیز برای پیوستن به این بلوک اقتصادی دعوت شد. در این میان، رئیس جمهوری جدید آرژانتین، عدم تمایل این کشور به عضویت در این گروه را اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha