انتقال ۱۴۳ زندانی ایرانی به کشور/ استرداد ۲۹۱ محکوم اتباع خارجی

تهران - ایرنا - معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۳ زندانی به داخل کشور منتقل شدند و ۲۹۱ زندانی اتباع خارجی هم به کشورهای خود بازگشتند.

به گزارش ایرنا، عسکر جلالیان روز چهارشنبه در گفت‌وگویی با اشاره به انعقاد توافقنامه و تفاهم‌نامه در زمینه انتقال محکومان با ۲۹ کشور، اظهار داشت: برخی از این توافقنامه‌ها به قانون تبدیل شده است و برخی نیز در مسیر تبدیل به قانون است که امیدواریم فرایند قانونگذاری در این زمینه تسریع شود.

وی ادامه داد: تعدادی از محکومان اتباع خارجی از جمله افغانستان، ترکیه، هند، سریلانکا، آذربایجان، عراق و ارمنستان در چارچوب موافقتنامه‌های حقوقی قضایی به کشورهای خود بازگردانده شدند.

معاون وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: نگاه حاکمیت این است که باید به ایرانی‌ها در هر جای دنیا کمک شود و اعتقاد داریم که ایرانی حتی پشت میله‌های زندان هم باید عزیز باشد همچنین معتقدیم اگر یک ایرانی در خارج از کشور مرتکب جرم شود باید نه توسط کشورهای دیگر بلکه توسط حاکمیت و در کشور خود مجازات شود.

جلالیان افزود: اگر ایرانی در کشور دیگر مرتکب جرم شود تلاش می‌کنیم تا وی را به داخل کشور منتقل کنیم تا خانواده و اموال او آسیب نبیند و زندگی او دچار بحران نشود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha