پارلمان اندونزی از پیوستن به سازمان توسعه و همکاری اقتصادی حمایت می‌کند

تهران- ایرنا- مجلس نمایندگان اندونزی از روند الحاق اندونزی برای عضویت در سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) حمایت می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری آنتارا، معاون رئیس جمهور اندونزی روز چهارشنبه، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی را به دلیل آغاز مذاکرات الحاق تنها در هفت ماه در مقایسه با سایر کشورهای عضو که روند الحاق آنها به یک سال زمان نیاز دارد، ستود.

به گفته لودویک فردریش پالوس، این به عنوان یک دستاورد تاریخی ثبت شده است.

لودویک تمایل دولت اندونزی را برای عضویت در سازمان توسعه و همکاری اقتصادی ظرف سه سال درک کرده است.

وی از مجلس اندونزی خواست تا به حمایت از درک عمومی از عضویت و کمک به تسریع روند الحاق ادامه دهد و تاکید کرد سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در ایجاد هماهنگی قوی مهم است، زیرا روند الحاق به آن بسیار پیچیده است.

در همین حال، ماتیاس کورمان، دبیر کل سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در بازدید از ساختمان پارلمان در روز سه شنبه (۲۸ مه، ۸ خرداد) گفت: به همکاری در روند الحاق ادامه خواهیم داد، زیرا اندونزی واقعاً شایسته عضویت در این نهاد است.

اندونزی از سال ۲۰۰۷ یک شریک کلیدی برای سازمان توسعه و همکاری اقتصادی بوده است و پیشرفت های قابل توجهی توسط اندونزی از جمله رهبری آن در گروه ۲۰ و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا ( آ.سه.آن) حاصل شده است.

در سال ۲۰۱۴، اندونزی برنامه جنوب شرق آسیا (SEARP) را به همراه ژاپن تأسیس کرد که به یک برنامه مهم سازمان توسعه و همکاری اقتصادی برای باز کردن دسترسی اقتصادی به منطقه آ.سه‌.آن تبدیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha