پزشکان بدون مرز: صدها هزار غیرنظامی در غزه در معرض مجازات دسته‌جمعی قرار دارند

تهران- ایرنا- سازمان پزشکان بدون مرز با بیان اینکه بیمارستان‌ها و کلینیک‌های این سازمان در غزه نزدیک سه هفته است که هیچ وسیله‌ای دریافت نکرده‌اند، هشدار داد: صدها هزار غیرنظامی در غزه در معرض مجازات بی‌رحمانه دسته‌جمعی قرار دارند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، کارین هاستر یکی از اعضای سازمان پزشکان بدون مرز در غزه در پیامی که در حساب کاربری این سازمان در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر شده است، هشدار داد: صدها هزار غیرنظامی در غزه در معرض مجازات بی‌رحمانه دسته‌جمعی قرار دارند.

در ادامه این پیام، آمده است: در کنار بمباران‌هایی که مردم غزه آنها را تجربه می‌کنند، دسترسی نداشتن به محموله‌های پزشکی و بهداشتی بشردوستانه انجام وظایف ما را غیرممکن کرده و باعث شده است که ما به عنوان یک پزشک نتوانیم در از بین بردن درد و رنج مردم غزه کمک چندانی به آنها بکنیم

این پیام می‌افزاید: تنها بمب‌ها و جراحات ناشی از آنها نیست که مردم غزه را به کشتن می‌دهد چرا که به عمد از انجام کارهای بشردوستانه و ارائه مراقبت‌ها و درمان‌های پزشکی در این منطقه جلوگیری شده و ما نزدیک به سه هفته است که هیچ وسیله‌ای برای بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خودمان دریافت نکرده‌ایم.

در ادامه این پیام، آمده است: همان‌طور که همه می‌دانند ما در اینجا از نظر سوخت هم در مضیقه هستیم و این مساله نه‌ تنها در بحث رسیدگی به بیماران بستری شده اثر منفی دارد، بلکه موضوع ارجاع بیماران ما از طریق آمبولانس‌ها را هم بسیار پیچیده می‌کند.

به گزارش ایرنا، مارگارت هریس سخنگوی سازمان جهانی بهداشت بامداد چهارشنبه هشدار داد که هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد که مردم فلسطین به آن پناه ببرند.

هریس که با شبکه الجزیره سخن می‌گفت، همچنین از اینکه رژیم صهیونیستی مراکز بهداشتی را هدف حملات قرار می‌دهد، اظهار شگفتی کرد و گفت: ما هنوز هم نمی‌دانیم چرا اسرائیل بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها را بمباران می‌کند.

همچنین در پی جنایت‌های وحشیانه‌ای که رژیم اشغالگر صهیونیستی طی چند روز گذشته علیه آوارگان غیرنظامی در رفح انجام داده است «صهیب الهمص» مدیر بیمارستان تخصصی الکویت در رفح اعلام کرد که این بیمارستان از کار افتاده است.

وی تاکید کرد: در سایه گسترش عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل در شهر رفح و هدف قرار دادن مکرر و عامدانه محیط اطراف بیمارستان الکویت این بیمارستان از خدمت خارج شد.

همچنین بیمارستان شهداء الاقصی در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه نیز در وضعیت وخیمی به سر می‌برد و اداره این بیمارستان درباره توقف فعالیت‌های آن به دلیل عدم رسیدن سوخت هشدار داده و اعلام کرده است: این امر موجب توقف ارائه خدمات به ۶۰۰ بیمار دیالیزی می‌شود که دچار نارسایی کلیه هستند و در بیمارستان شهداء الاقصی تحت درمان هستند.

این درحالی است که جنایات اشغالگران علیه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی غزه همچنان ادامه دارد و صهیونیست‌ها از هفته گذشته بیمارستان «العوده» در شمال غزه را که پس از خارج شدن سایر بیمارستان‌ها از خدمت، تاکنون توانسته به شکل محدود فعال بماند و به مردم خدمات ارائه دهد را محاصره و تیم‌های پزشکی و بیماران را بازداشت کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب یکشنبه (ششم خرداد) با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه حدود ۴۵ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

این حمله درحالی انجام شد که دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه (چهارم خرداد) با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری حمله رژیم صهیونیستی به رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین‌المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین‌المللی همراه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha