سئول: کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

تهران- ایرنا- رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی بامداد امروز (پنجشنبه) یک موشک بالستیک شلیک کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی آمده است: کره شمالی بامداد امروز (پنجشنبه) یک موشک بالستیک ناشناس را به سمت دریای شرق شلیک کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین در یک بیانیه تکمیلی اعلام کرد که پرتابه‌های شلیک شده از سوی کره شمالی را به عنوان موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد شناسایی کرده است.

در این بیانیه آمده است که حداقل ۱۰ موشک بالستیک کوتاه‌برد در ساعت ۶:۱۴ دقیقه بامداد امروز (پنجشنبه به وقت محلی) از منطقه سونان در پیونگ یانگ به سمت دریای شرق شلیک شده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: هنوز جزئیات بیشتری از شلیک این موشک‌ها در دست نیست و این موضوع همچنان در دست بررسی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به دنبال شلیک این موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد، ارتش کره جنوبی ضمن به اشتراک‌گذاری اطلاعات با ایالات متحده و ژاپن، بر اقدامات نظارتی و هوشیاری خود در برابر پرتاب‌های احتمالی بعدی افزوده است.

همچنین شبکه خبری ان اچ کی ژاپن نیز به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که کره شمالی امروز (پنجشنبه) حداقل یک موشک بالستیک ناشناس شلیک کرده که این پرتابه، در نقطه‌ای خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آمده است.

سخنگوی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل نیز بامداد امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که شورای امنیت روز جمعه جلسه‌ای علنی درباره آزمایش موشکی بالستیک جدید کره شمالی برگزار می‌کند.

به گزارش ایرنا، در سال جاری میلادی پیونگ یانگ، کره جنوبی را دشمن اصلی خود اعلام کرده و آژانس‌هایی که برای اتحاد مجدد و هم‌رسانی دو کره فعالیت می‌کردند را کنار گذاشته است. این کشور هشدار داده است که اگر سئول «حتی یک‌هزارم میلی‌متر» حاکمیت کره‌شمالی را نقض کند، جنگ شروع خواهد شد.

کره‌شمالی همواره رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره‌جنوبی را محکوم کرده و آنها را نوعی تمرین برای شروع یک تهاجم می‌خواند.

این کشور در گذشته به عنوان پاسخ به رزمایش‌های پیشین، آزمایش تسلیحاتی انجام داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha