۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85494172
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار زوج نابارور خراسان‌شمالی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شدند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی از نشان‌دار شدن چهار هزار زوج نابارور این استان برای تامین هزینه‌های درمانی خبر داد و گفت: این اداره کل برای پرداخت هزینه‌های ناباروری محدودیتی ندارد.

مهراد سفیدگران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ از این تعداد ۲ هزار و ۱۹۲ نفر در سال ۱۴۰۲ و یکهزار و ۸۲۱ نفر در سال ۱۴۰۱ برای دریافت خدمات ناباروری نشان دار شدند.

وی افزود: طرح پوشش بیمه ای خدمات ناباروری در دولت سیزدهم اجرایی شده است و در این طرح زوجین نابارور خدمات ناباروری را با ۹۰ درصد پوشش تعرفه دولتی در مراکز دولتی و ۹۰ درصد پوشش تعرفه عمومی غیر دولتی در سایر مراکز شامل بخش خصوصی و خیریه و عمومی غیر دولتی دریافت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ضوابط پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری برای ناباروری اولیه و ثانویه است.

وی خاطرنشان کرد: نابارورهای اولیه، زوج های بدون فرزند هستند که پس از یکسال تلاش برای باروری به طور طبیعی، بارداری موفق نداشته اند و ناباروری ثانویه، زوجین دارای فرزند هستند که برای بارداری مجدد دچار مشکل هستند و پس از یکسال عدم پیشگیری بارداری نتوانسته اند باردار شوند.

سفیدگران تصریح کرد: خدمات و تکنیک های کمک باروری برای افرادی بکار می رود که با روش طبیعی قادر به بارداری نباشند و شامل خدمات لقاح آزمایشگاهی، لقاح داخل رحمی، میکرو اینجکشن و انتقال جنین فریز شده است.

وی اظهار کرد: براساس آخرین آمار ۷۳۳ هزار و ۵۸ نفر در چهار صندوق بیمه پایه درمان شامل صندوق کارکنان دولت، روستاییان، صندوق سایر اقشار و صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان زیر مجموعه اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی، بیمه پایه درمان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: از مجموع بیمه شدگان ۵۷۰ هزار و ۲۲۰ نفر در صندوق های بیمه سلامت همگانی ایرانیان و روستاییان به شکل رایگان بیمه شده اند.

حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

وی با تاکید بر اجرای قانون جوانی جمعیت، گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر هفت سال رایگان شده است.

سفیدگران گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمامی خدمات بستری موقت، زیر نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنا داروی سرپایی) و استفاده از ابزار در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی رایگان است.

وی افزود: درمان رایگان تمام کودکان زیر هفت سال در صورت داشتن بیمه پایه امکان پذیر است.

به گزارش ایرنا، ۱۳۴ هزار و ۸۱۸ نفر از بیمه شدگان استان در صندوق سلامت همگانی، ۴۵۱ هزار و ۳۷۶ نفر بیمه شدگان صندوق روستایی، ۴۰ هزار و ۹۸۱ نفر نیز سایر اقشار هستند که شامل گروه های مختلفی از جمله سازمان های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، طلاب و جانبازان است.

خراسان شمالی در میزان ناباروری، جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، به گونه ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha