۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۶
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85494225
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۶ میلیارد ریال برای مرمت راه‌ها و تامین آب شرب عشایر بروجرد هزینه شد

بروجرد - ایرنا - رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: ۳۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای بهسازی و مرمت راه‌ها و تامین آب شرب پایدار عشایر بروجرد در دولت سیزدهم هزینه شده است.

نوراله مصطفی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه ای که دولت سیزدهم در رفع مشکلات و رفاه جامعه عشایری داشت در سه سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بهسازی و مرمت راه‌های عشایری در شهرستان بروجرد هزینه شد.

وی افزود: با توجه به اهمیتی که راه ها در رفاه حال عشایر دارد در دولت سیزدهم ۱۴ کیلومتر از راه‌های مناطق عشایری شهرستان مرمت و بهسازی شد.

رییس اداره امور عشایری بروجرد بیان کرد: اجرای طرح های مختلفی مانند توسعه راه‌های ارتباطی، مرمت و بازسازی جاده‌های ارتباطی عشایری از جمله اقدامات موثر دولت در فراهم کردن زندگی بهتر و امیدواری بیشتر در جامعه عشایری بود تا دسترسی راحت تری داشته باشند.

مصطفی نژاد با بیان اینکه دسترسی به جاده های ارتباطی یکی از مهمترین نیازهای جامعه عشایری است، اضافه کرد: نگاه دولت سیزدهم به جامعه عشایری ارتقای رفاه و حل مشکلات آنها بود و مسوولان دستگاه های مرتبط به طور مستقیم در میان عشایر حضور یافتند و پیگیر حل مشکلات آنها بودند.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب پایدار یکی دیگر از نیازهای جامعه عشایری است که همواره مورد توجه دولت قرار دارد، گفت: در دولت سیزدهم ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای تامین آب شرب پایدار عشایر بروجرد هزینه شده است.

رییس اداره امور عشایر بروجرد افزود: از این میزان اعتبار ۴۳ میلیارد ریال برای ساخت آبشخور و بهسازی چشمه ها و تامین آب شرب عشایر و ساخت تانکرهای چرخ دار قابل حمل هزینه شد.

مصطفی نژاد بیان کرد: همچنین در سرفصل تامین آب شرب پایدار عشایر بروجرد، هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای آبرسانی عشایر شهرستان در منطقه آبسرده، پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای خرید تانکرهای آب و سه میلیارد ریال برای بهسازی چشمه ها هزینه شده است.

وی اظهار کرد: برای پروژه آبرسانی به منطقه آبسرده خط انتقال آب از سرچشمه به طول ۲ هزار و ۸۰۰ متر انجام شده که با اجرای این طرح آبرسانی ۷۰ خانواده عشایری که ساکن و کوچنده هستند از آب شرب سالم برخوردار شدند.

رییس اداره امور عشایر بروجرد یادآور شد: یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم برای جامعه عشایری تاکید بر تامین پنل های خورشیدی بود که در همین راستا در شهرستان ۲۹ دستگاه پنل خورشیدی به خانوارهای عشایری اختصاص یافت.

مصطفی نژاد بیان کرد: هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha