۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85494468
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سقز بر آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان تاکید کرد

سنندج- ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: بسترها و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان بخوبی مهیا شود.

به گزارش ایرنا، جعفر توان روز پنجشنبه در نشست با معاونان و بخشداران شهرستان سقز بر دعوت از عموم مردم برای شرکت در انتخابات پیش‌رو و آمادگی بسترها و زیرساخت‌های برگزاری این رویداد مهم سیاسی تاکید و اظهار کرد: به دلیل اتفاقاتی که در کشور پیش آمد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یک سال زودتر برگزار می شود بنابراین باید همه تلاش خود را برای برگزاری باکیفیت و پرشور این رویداد سرنوشت ساز بکار گیریم.

وی با مروری بر فرایندهای برگزاری انتخابات، خواستار آمادگی لازم برای برگزاری این حماسه سیاسی شد و اضافه کرد: بررسی مجدد زیرساخت های مخابراتی به ویژه در شعبه های ثابت و سیار روستایی، تشکیل هیات های اجرایی، تسریع در تعیین و استقرار نمایندگان فرماندار و بخشدار و بررسی سامانه های انتخاباتی از جمله موارد مهمی است که باید به آنها پرداخته شود.

فرماندار ویژه شهرستان سقز در بخش دیگری ازسخنانش خواستار آمادگی لازم برای برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام الهی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شد و گفت: در این راستا افزون بر ۳۰۰ نفر از این شهرستان عازم مرقد امام خمینی(ره) می شوند.

توان بر پیگیری سهم عمران روستایی از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی، نظارت بر اجرای طرح ها تاکید کرد و گفت: حضور بخشداران در بین مردم و آمادگی برای سفر دکتر زارعی کوشا، استاندار کردستان و جمعی از مدیران استانی به شهرستان سقز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.

به گزارش ایرنا، در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم و هیأت همراه، براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری باید ظرف ۵۰ روز با تصمیم شورایی متشکل از روسای قوه قضاییه و مقننه و همچنین معاون اول رئیس جمهور برگزار شود.

بر اساس تصمیم این شورا، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ۸ تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha