آیت‌الله رییسی پیشرفت کشور را به جلو انداخت

تربت حیدریه – ایرنا- عضو حقیقی شورای عالی جهاد سازندگی گفت: رییس‌جمهور شهید در مدت سه سال خدمت، کار هشت سال را انجام داد و کشور را سال‌ها به جلو انداخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صادق میرزاده مفرد در حاشیه آیین بهره‌برداری از دفتر جهادسازندگی تربت حیدریه در محل سالن اندیشه فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، اظهار کرد: باید ادامه دهنده مسیر رییس جمهور شهید باشیم و برای عمران و پیشرفت کشور به صورت جهادی کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش سرعت عمران و آبادانی لازم است همه پای کار باشند، ادامه داد: جهش تا زمانی که آحاد مردم پای کار نباشد محقق نخواهد شد و حرکت جهشی می‌تواند بسیاری از گره‌ها را بازگشایی کند.

عضو حقیقی شورای عالی جهاد سازندگی ادامه داد: کشور دچار آفت ساختار بوروکراتیکی است که برای هر مساله چندین متولی دارد و هیچ کدام به تنهایی نمی‌تواند کاری را پیش ببرند.

وی بیان کرد: پای کار آوردن مردم به سادگی میسر نمی‌شود و منظور از مردم همه آحاد و اقشار است که الزام ها و اقتضاهای خاص خود را دارند.

میرزاده مفرد تاکید کرد: دل های مردم باید پای کار باشد و باید دل‌ها را جذب کرد تا درصد قابل توجهی از آنان پای کار بیایند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ میلیون نفر در آیین تشییع رییس جمهور شهید شرکت کردند، گفت: این تلاطم اقیانوس مردم است، از حرکت‌های مردمی در اربعین می توان درس گرفت که چگونه پای کار هستند و نهادها و سازمان‌های مختلف از آنان پشتیبانی می‌کنند.

رییس جمهور شهید ادب و اخلاق را در همه عرصه ها رعایت کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه هم در این آیین با اشاره به انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری و منش شهید آیت الله رییسی در رقابت های انتخاباتی، گفت: خادم الرضا درست در زمانی که شیوه های رقابتی ناسالم به شیوه های غربی درحال باب شدن بود، اثبات کرد که می‌توان بر مبنای جمله شهید مدرس مبنی بر "سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست" عمل کند.

علی اکبر کی‌پور خاطرنشان کرد: رییس جمهور شهید از روش های غیر اخلاقی استفاده نکرد و نشان داد هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و در تمام موارد و مواقع ادب و اخلاق را رعایت کرد و این روش و منش موجب تغییر در نگرش جامعه شد.

وی با اشاره به آغاز به کار دفتر جهادسازندگی تربت حیدریه، گفت: مردم با توجه به خدماتی که از جهادسازندگی در زمان فعالیت خود دیده بودند، حسرت نبودنش را داشته و آرزو می‌کردند کاش فعالیت آن ادامه می‌یافت.

فرماندار تربت حیدریه ادامه داد: این سازمان در مدت فعالیت خود منشا خدمات ارزنده و بسیاری به مردم شده بود و ضرورت احیای آن احساس می‌شد.

تربت‌حیدریه با جمعیتی افزون بر ۲۲۵ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

جهادسازندگی، نهادی انقلابی است که به فرمان امام خمینی (ره)، در ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ با شعار رسیدگی به مناطق محروم و دور افتاده کشور تاسیس شد و خدمات بسیار زیادی در رسیدگی به روستاها و مناطق محروم از خود به جای گذاشت.

این نهاد انقلابی بعدها به وزارت جهادسازندگی تبدیل شد و در نهایت در سال ۱۳۷۹ با ادغام در وزارت کشاورزی رفته رفته رو به افول رفت اما گفتمانِ جهادی با درایت‌های مقام معظم رهبری با محوریت گروه‌های جهادی و مردمی استمرار یافت.

پس از تشکیل دولت سیزدهم، احیای جهاد سازندگی و ساماندهی حرکت عظیم جهادی در گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی دولت مردمی مطرح شد.

بعد از برگزاری جلسات هم‌اندیشی با صاحب نظران و دریافت پیشنهادهای مختلف درخصوص چگونگی احیای این امر، شورای عالی اداری در 16 دی ماه 1400، تشکیل "شورای عالی جهاد سازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی" را تصویب کرد.

این شورا به منظور هماهنگی در سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان بین همه دستگاه های اجرایی، نهادهای انقلابی و تشکل های مردمی فعال در امور جهادی و به منظور احیای جهادسازندگی و ساماندهی حرکت عظیم جهادی در گام دوم انقلاب اسلامی، رسیدگی منسجم تر به حرکت های جهادی در مناطق کمتر توسعه یافته، روستایی و عشایری در همه عرصه های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، امنیتی- انتظامی، خدماتی- عمرانی و همچنین برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، بهبود زندگی و احیای فرهنگ و سنت های اسلامی و اصیل در همه ارکان جامعه بویژه مناطق حاشیه ای، جوامع روستایی و عشایری تشکیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha