۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85494562
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارگران هفت تپه کار بزرگ آیت الله رئیسی را هرگز فراموش نمی‌کنند

دزفول- ایرنا- فعال کارگری شرکت هفت تپه شوش گفت:: آیت الله رئیسی تنها کسی بود که در زمانی که کارگران هفت تپه برای حق و حقوق‌شان در کف خیابان بودند به کمک کارگران هفت تپه آمد.

به گزارش ایرنا محمد خنیفر روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی در شرکت کشت و صنعت هفت تپه اظهارکرد: خلع ید شرکت خصوصی و تحویل شرکت هفت تپه به صورت مدیریت پیمان به شرکت کشت و صنعت نیشکر وعده‌های آیت الله رئیسی به کارگران هت تپه بود که همگی محقق شد.

وی ادامه داد: همه وعده‌های آیت الله رئیسی به کارگران هفت تپه اجرا شد و آخرین وعده رئیس جمهور شهید به این کارگران، واگذاری قطعی شرکت هفت تپه به شرکت کشت و صنعت نیشکر بود که این قول با شهادت این شهید عزیز نیمه کاره ماند که انتظار کارگران هفت تپه از دولت بعدی تکمیل این تحولی است که آیت الله رئیسی در هفت تپه رقم زده است.

فعال کارگری شرکت هفت تپه شوش با بیان اینکه کارگران هفت تپه با آیت الله رئیسی هفت دیدار داشتند و مطالبه‌های خود را بی واسطه با وی مطرح می‌کردند گفت: چتر حمایت آیت الله رئیسی دیگر بر سر شرکت هفت تپه نیست و این موجب نگرانی کارگران این شرکت شده است.

وی با بیان اینکه کارگران هفت تپه کار بزرگ آیت الله رئیسی را هرگز فراموش نمی‌کنند افزود: سه سال است که با کمک و حمایت رئیس جمهور شهید کارگران این شرکت رنگ آرامش را دیده و سه سال است که حقوق عقب مانده نداریم.

خنیفر تاکید کرد: فقدان رئیس جمهور شهید برای کارگران به ویژه کارگران هفت تپه ضایعه‌ای بسیار بزرگ است.

به گزارش ایرنا آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله رئیسی بارها پای درد دل کارگران هفت تپه نشست و رفع مشکلات و دغدغه‌های آنها را در اولویت کاری خود قرار داده بود به طوریکه کارگران هفت تپه او را منجی این شرکت می‌دانند.

هفتم اردیبهشت سال ۱۴۰۲ بود که شهید آیت الله رییسی با حضور در جمع کارگران شرکت هفت تپه به نامه جمعی از کارگران این شرکت که از رییس جمهور برای حضور در جمعشان دعوت کردند بودند، لبیک گفت و در بین آنها حاضر شد.

شرکت هفت تپه که پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم به دلیل اعتصاب‌های کارگری به سرخط اخبار تبدیل شده بود و صدها کارگر این شرکت آینده شغلی برای خود متصور نبودند، با تشکیل دولت سیزدهم و گره گشایی از مشکلات این شرکت، بار دیگر شیرینی کار و تولید کام کارگران این شرکت را شیرین کرد.

با وجود اینکه مدیریت این شرکت پس از خلع ید مالک بخش خصوصی آن به شرکت صنایع جانبی نیشکر واگذار شد ولی همچنان موضوع تعیین تکلیف نشدن مالکیت این شرکت پابرجا است و شرکت هفت تپه برای توسعه بیشتر نیازمند رفع این مشکل است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان نخستین تولید کننده شکر از نیشکر در ایران در هجدهم آذرماه سال ۱۳۴۰ افتتاح شد؛ این شرکت با وسعتی بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار در نزدیکی شهر شوش و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha