پیام رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا، پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین است

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: پیام رهبر معظم انقلاب در پشتیبانی از حرکت دانشجویان آمریکا به نحوی پشتیبانی از مظلوم ملت فلسطین و تشویق آزادیخواهان است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهر ۱۴۰۲ (برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳)، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام طوفان الاقصی را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.
از آغاز درگیری مستقیم و نظامی بین رژیم صهیونیستی و نیروهای حماس تا امروز بیش از ۳۶ هزار نفر از مردم غزه شهید و بیش از ۸۱ هزار نفر مجروح شده‌اند. اخبار منتشر شده از غزه حاکی از جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه است.

پیام رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکا، پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین است

جنایات رژیم اسرائیل در بمباران بیمارستان‌ها، هدف قراردادن آمبولانس‌ها و حمله به اردوگاه آوارگان در رفح موجب واکنش بسیاری از مردم در کشورهای مختلف شده است و در این میان دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته در مخالفت با جنایت رژیم صهیونیستی در غزه خواهان تحریم کالاهای تولیدی این کشور یا کسب و کارهای طرف قرارداد با این رژیم تحصن و راهپیمایی‌های اعتراضی را در داخل و خارج دانشگاه برگزار کردند.

براساس این گزارش دانشگاه‌های آمریکا از ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) صحنه اعتراضات جدی دانشجویان آمریکایی به اقدامات رژیم صهیونیستی همچنین برگزاری تحصن در همبستگی با مردم غزه و حمایت از فلسطین بوده است. آنها همچنین از روسای دانشگاه‌های خود می‌خواستند به صورت علنی از آتش بس در غزه حمایت کرده، سرمایه گذاری و همکاری با شرکت های صهیونیستی و تامین کننده تسلیحات ارتش این رژیم را متوقف و روابط دانشگاهی با این رژیم را قطع کنند. جنبش دانشجویی در آمریکا انگیزه اعتراضات مشابهی را در دانشگاه های انگلیس و اروپا و سایر کشورها از جمله هند و لبنان ایجاد کرده است. اما این اعتراضات با مقابله پلیس آمریکا روبرو شده است و در نتیجه بسیاری از دانشجویان بازداشت شده‌اند.

در همین راستا شب گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای خطاب به دانشجویان با وجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی این دانشجویان، آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و با اشاره به تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا، بر ورق خوردن تاریخ جهان تأکید کردند.

پیام رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکا، پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین است

در این خصوص گفت‌وگویی با «علیرضا رهایی» رئیس دانشگاه امیرکبیر انجام شده است. وی به خبرنگار ایرنا گفت: اینکه در این دوره صدای مظلومیت فلسطین در تمام دنیا بلند شده است و در کشورهای مختلف اقشار مردمی متوجه جنایت‌ها و ماهیت ظلم ستیز رژیم اشغالگر قدس بودند یکی از اقدامات خوبی است که انجام شده است.

وی افزود: به اعتقاد بنده شاید صدای مردم مظلوم فلسطین امروز از طریق همین حرکت‌هایی که در مراکز علمی دانشگاه‌ها در سراسر دنیا برخواسته به گوش جهانیان برسد و در دنیا و مجامع مختلف فریاد مظلومیت فلسطین را بشنوند.

رهایی گفت: حرکت اعتراضی دانشجویان در دانشگاه‌های امریکا و کشورهای اروپایی به نحوی دولت آمریکا را نیز تحت فشار قرار می‌دهد که تا حدودی در مواضع خود اصلاحاتی انجام دهد.

وی ادامه داد: با ادامه اعتراض‌ها به جنایت رژیم صهونیستی در نوار غزه طرح دو دولت در کنار هم که هم اکنون توسط برخی کشورهای اروپایی هم به رسمیت شناخته شده است مطرح می‌شود و به تبع آن موجودیت دولت فلسطین به رسمیت شناخته می‌شود.

رئیس دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد: پیام رهبر انقلاب که امروز در پشتیبانی از حرکت دانشجویان آمریکا مطرح می‌شود به نحوی پشتیبانی از مظلومیت ملت فلسطین است و آزادیخواهان را در سطح دنیا تشویق می‌کنند که به این مظلومیت توجه کنند و در مقابل نظام استکباری و ظلمی که به مردم فلسطین اعمال می‌شود قیام و اعتراض کنند.

وی ادامه داد: به نظر من پیام رهبر معظم انقلاب ماهیت مهم و اثرگذار در شرایط موجود دارد و موجب می‌شود پشتیبانی از مردم فلسطین در دانشگاه‌ها ابعاد گسترده‌ای یابد و حمایت شود همچنین دانشجویانی که تحت فشار هستند را تشویق می‌کند که حرکت خود را استمرار بخشند و فشار خود را کماکان به دولت آمریکا که در آستانه انتخابات نیز است دنبال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha