۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۰۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85494642
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تفاهم‌نامه توسعه برق‌رسانی صنایع معدنی در خواف منعقد شد

خواف-ایرنا- نماینده مردم خواف و رشتخوار خراسان رضوی گفت: تفاهم‌نامه توسعه پست ۴۰۰ کیلوولتی و افزایش زیر ساخت‌های تامین برق مورد نیاز صنایع و معادن سنگان خواف منعقد شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی، امیر توکلی رودی روز پنج شنبه افزود:‌ این تفاهم‌نامه بین مجتمع سنگ آهن سنگان، شرکت برق منطقه‌ای خراسان و شرکت «اپال پارسیان» سنگان امضا شد.

وی بیان کرد: دوره اجرای این تفاهم نامه یکسال و میزان سرمایه گذاری برای اجرای آن ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را تامین برق مورد نیاز تولید کنسانتره شرکت اپال پارسیان سنگان ذکر کرد و گفت:‌ با تکمیل طرح فوق تأمین برق منطقه از ۴۹ مگاوات به ۷۵ مگا وات توسعه پیدا خواهد کرد.

توکلی رودی افزود: با بهره برداری از این طرح برق رسانی و توسعه بخش تولید کنسانتره معدنی شرکت مزبور، برای ۳۰۰ نفر در این منطقه اشتغال جدید ایجاد می شود.

شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان (OPSIM) به عنوان یکی از شرکتهای معدنی فعال در منطقه سنگان خواف با هدف مدیریت و توسعه کارخانه های کنسانتره و گندله سازی مجموعه صنعتی و معدنی سنگان تاسیس شده است.

افزایش ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن از ۲/۶ میلیون تن و تولید ۵ میلیون تن گندله از جمله اهداف این شرکت بوده است.

مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف با یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha