۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۱۳
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85494784
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اصفهان افتتاح شد

۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۱۳
کد خبر: 85494784
کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اصفهان افتتاح شد

اصفهان - ایرنا - بزرگترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و مقاومت کشور با ۲۴ هزار جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت عصر پنجشنبه با حضور استاندار اصفهان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این کتابخانه دارای ۲۴ هزار جلد کتاب است که به صورت مکتوب و دیجیتال برای علاقه‌مندان قابل استفاده است، همه آحاد جامعه از جمله دانشجویان، دانشگاهیان، پژوهشگران و محققان دفاع مقدس و ایثار و شهادت می توانند از این کتابخانه استفاده کنند.

از آن جایی که رشته ادبیات پایداری و واحد درسی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه تدریس می شود، این کتابخانه زمینه خوبی را برای فعالیت‌های مطالعاتی دانشجویان فراهم می‌کند.

استاندار اصفهان در آیین کتابخانه دفاع مقدس گفت: اگر به پیشینه این خطه در ایام نهضت حضرت امام خمینی (ره) توجه و نقش اصفهان را در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی بررسی کنیم، در می‌یابیم که اصفهان نقش بی‌بدیل و یگانه‌ای را در این دوران بازی کرده است.

سیدرضا مرتضوی افزود: مردم اصفهان تلاش کردند تا با مجاهدت و ازخودگذشتگی ذیل نگاه و رویکرد رهبر کبیر انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف حرکت کنند.

‌وی نقش مردم اصفهان را در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل و اثرگذار دانست و اظهار داشت: اثرگذاری مردم اصفهان در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همواره از گوشه گوشه مرزهای ایران اسلامی مشهود است و نقش مردم این خطه در خنثی کردن فتنه‌هایی که از ابتدای انقلاب مردم را آزار می‌دهد، مثال زدنی است.

‌مرتضوی گفت: با گذشت چند دهه از آن دوران امروز می‌دانیم که به دلیل کم‌توجهی‌هایی که به این پیشنه هویتی شده است، نسل‌های بعدی در ارتباط حداقلی با این پیشینه فرهنگی خود دچار شکاف هستند.

نماینده عالی دولت در استان اصفهان ادامه داد: حال شاهد هستیم که فاصله گرفتن نسل نوجوان و جوان از مؤلفه‌های هویتی مجالی را برای فتنه‌انگیزی دشمنان باز می‌کند.

مرتضوی گفت: ساخت کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و مقاومت می‌تواند پیوند دهنده نسل جوان با پیشینه‌های هویتی خود باشد.

‌وی با قدردانی از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان گفت: به طور یقین با راه اندازی این کتابخانه ارتباط نسل نوجوان و جوان با ارزش های دفاع مقدس تکمیل تر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha