۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۰۹
کد خبر: 85494817
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

استاندار ایلام: پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل تونل کبیرکوه اختصاص یافت

۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۰۹
کد خبر: 85494817
تکمیل تونل بزرگ کبیرکوه نمادی از خدمات ماندگار شهید جمهور است
استاندار ایلام: پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل تونل کبیرکوه اختصاص یافت

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه حسب وعده مدیرکل راه و شهرسازی، تونل کبیرکوه تا ۱۵ تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: پنج هزار میلیارد ریال در قالب اوراق مشارکت برای تکمیل تونل کبیرکوه در مسیر دره شهر - آبدانان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، "حسن بهرام‌نیا" روز پنجشنبه در جریان بازدید از تونل کبیرکوه در مسیر دره شهر به آبدانان با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، اظهار کرد: رییس جمهور شهید در اختصاص اعتبارات به ۲ ابر پروژه استان ایلام شامل سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه اهتمام ویژه ای داشت.

تکمیل تونل بزرگ کبیرکوه نمادی از خدمات ماندگار شهید جمهور است

وی ابراز کرد: تونل کبیرکوه یکی از اَبَر پروژه های مهم کشور است که بیانگر همت بلند و انگیزه مبارک دولت کار و کرامت و شهید آیت الله رئیسی است که به عنوان یادگار آن خادم مخلص، در حافظه تاریخی مردم استان جاودانه خواهد شد.

بهرام نیا با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ حدود سه هزار میلیارد ریال برای ساخت تونل کبیرکوه هزینه شده است، گفت: در ۲ سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد ریال برای تاکمیل این طرح ناتمام از سوی دولت سیزدهم اختصاص یافت.

استاندار ایلام از اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال برای تونل کبیرکوه و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان خبر داد و گفت: از این میزان اعتبار پنج هزار میلیارد ریال در قالب اوراق مشارکت به پروژه تونل کبیرکوه اختصاص می یابد.

تونل کبیرکوه تا ۱۵ تیرماه به بهره برداری می رسد

وی با تاکید بر اینکه حسب وعده مدیرکل راه و شهرسازی استان، تونل کبیرکوه تا ۱۵ تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با افتتاح تونل کبیرکوه ۲۱ کیلومتر فاصله بین شهرهای دره‌شهر و آبدانان کاهش یافته و ۱۵۰ پیچ غیراستاندار از این محور حذف خواهد شد و علاوه بر این اثرات مهمی نیز در مدیریت زمان، کاهش هزینه سوخت و تامین امنیت سفر مسافران به دنبال خواهد داشت.

استاندار ایلام: پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل تونل کبیرکوه اختصاص یافت

استاندار ایلام یادآور شد: عملیات روشنایی ابر پروژه تونل کبیرکوه با ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به پیمان رفته و با پیشرفت قابل قبولی در حال اجراست و درتلاش هستیم نقدینگی مورد نیاز آن را نیز برای پیمانکار مربوطه تامین شود تا عملیات اجرای روشنایی پروژه طبق پیمان به پایان برسد.

بهرام نیا به مشکلات مالکان اراضی مسیر جاده دسترسی تونل کبیرکوه در مسیر شهرستان آبدانان اشاره کرد و گفت: این موضوع مورد بررسی دقیق قرار دارد و مقرر شد با پیگیری جدی اداره کل راه و شهرسازی استان و مساعدت و همکاری مالکان اراضی، به زودی مطالبات قانونی مردم شریف روستای هفت چشمه آبدانان در مسیر جاده دسترسی به تونل پرداخت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: شهید رئیسی، پایه‌گذار دکترین مدیریت در تراز انقلاب اسلامی است و ضرورت دارد سبک مدیریت شهیدخدمت، نصب‌العین همه مدیران باشد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه گفتمان شهید خدمت، گفتمان امامین انقلاب بود و تمامی برنامه‌ها و راهبردهای ایشان نیز بر همین اساس بود، تصریح کرد: امیدواریم در مسیر این گفتمان حرکت کنیم و شاهد بالندگی کشور در همه حوزه‌ها باشیم.

استاندار ایلام: پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل تونل کبیرکوه اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، تونل کبیرکوه پروژه‌ای است که در سال ۱۳۸۹ برای زدودن بخشی از محرومیت استان ایلام آغاز شد، عملیات حفاری بدنه اصلی تونل کبیرکوه از سال ۹۲ آغاز شد.

این تونل یکی از بزرگترین تونل‌های در دست احداث کشور است.

تونل کبیرکوه در مجموع ۶ هزار و ۳۰۰ متر است که شامل یک تونل به طول چهار هزار و ۸۰۰ متر و همچنین هشت تونل کوچک به طول یک هزار و ۵۰۰ متر است، در مجموع ۹ رشته تونل و گالری(تونل مصنوعی) به طول بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ متر در این مسیر احداث شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha