نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چه شعارها و برنامه‌هایی ارائه کردند؟

تهران- ایرنا- زنگ آغاز انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پنج‌شنبه ۱۰ خرداد با ثبت نام از داوطلبان به صدا درآمد و چهره‌های سیاسی برای نام‌نویسی در انتحابات در وزارت کشور حضور یافتند. در این گزارش نگاهی به شعارها و برنامه‌های داوطلبان انتخابات چهاردهم داریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در جریان ثبت‌نام، شعارها و برنامه هایشان را به صورت مختصر در ستاد انتخابات کشور در فرصتی کوتاه اعلام  کردند تا در صورت تایید صلاحیت در تبلیغات انتخاباتی به صورت مفصل این شعارها و برنامه ها را تشریح کنند.

شعارها و برنامه های داوطلبان چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است:

*دولتِ مردم و زمان

علی نیکزاد

شعار:


ـ دولت خود را پس از مجاهدت و مراقبت و کار و کرامت «دولت مردم و زمان» نامگذاری می‌کنم.

*دولتِ خانواده

قاضی زاده هاشمی


 



شعار:

ـ دولت خانواده به خانواده بزرگ ایران متعهد می‌شود که تمام تلاش خود را بکارگیرد تا با همراهی آنان در یک دوره چهارساله، تورم و تک رقمی، رفع فقر مطلق، رشد اقتصادی ۶ تا ۸ درصدی، افزایش دوبرابری امید به آینده و کاهش محسوس آسیب های اجتماعی را محقق سازد.

 ـ رقیب خود را دیوان‌سالاری صدساله دولت‌محور، حلقه‌های بسته مدیریتی، نادیده گرفتن تمامی ظرفیت‌های کشور، شخص‌محوری بجای گفتمان‌محوری و برنامه‌محوری، عدم اعتماد به بخش خصوصی، مدیریت نشسته، قانون‌گریزی و تمرکزگرایی می‌دانم.



دولتِ تداوم

داوود منظور

برنامه‌ها:



- آمده‌ام تا حافظ میراث و سنت ماندگار شهید رئیسی که همانا دولت تراز انقلاب اسلامی است باشم.

ـ ماموریت اینجانب در دولت تداوم خدمت، عملیاتی کردن وعده های رئیس جمهور شهید به مردم شریف ایران است که در برنامه پنجساله هفتم پیشرفت تجلی یافته و روح حاکم بر آن تأمین رضایت حداکثری مردم با ارائه خدمات شایسته در حوزه های آموزش و پرورش آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی جذب و نگهداشت نخبگان بهداشت و درمان بیمه های اجتماعی و روزآمد سازی زیر ساختهای کشور است.

ـ دولت تداوم خدمت با تمرکز بر پیشرانهای محوری به ویژه در اقتصاد دیجیتال، اقتصاد دریا محور، اقتصاد ترانزیت و حمل و نقل پیشرفته حرکت در مرزهای دانش در هوش مصنوعی میکروالکترونیک و کوانتوم و با بکارگیری کلیه ظرفیت نخبگانی و سرمایه اجتماعی کشور و بهره برداری از کلیه توانمندی های آمایش سرزمینی به حول و قوه الهی پیشرفت عدالت محور را به گونه ای که شایسته مردم بزرگ ایران باشد، رقم خواهد زد.



*دولتِ پیشرفت ایران

مهرداد بذرپاش

برنامه‌ها:


ـ در دولت پیشرفت ایران، دهیاران و بخشداران و فرمانداران و مدیران اجرایی سطوح عملیاتی کشور عناصر اصلی و تعیین کننده خواهند بود و اختیاراتشان افزایش خواهد یافت.

ـ در دولت پیشرفت ایران صندوق ملی مسکن را به صندوق ثروت ملی تبدیل می‌کنیم و ۵ میلیون قطعه زمین با هدف مردمی سازی ساخت مسکن واگذار می‌نماییم.

ـ شرکت‌های دانش‌پایه و فناور شرکای راهبردی دولت هستند و با کمک آنها ایران را می‌سازیم.

ـ دیپلماسی نتیجه‌گرا و مبتنی بر توسعه‌ی روابط با همسایگان که اولویت آقای رئیسی هم بود، دستاوردهای کم سابقه‌ای داشته است که آن را توسعه خواهیم داد.

*تلاش برای حل مشکلات مردم

محمد باقر قالیباف:
 



شعار:
ـ با توکل به خداوند متعال و امید به اعتماد شما و تکیه بر سوابق سیاسی و اجرایی خود پا به عرصه انتخابات گذاشتم تا برای حل مسائل و مشکلات مردم با تمام وجود تلاش کنم.

ـ کشور ما امروز به همان تفکر انقلابی نیاز دارد که ۸۰ میلیون ایرانی را سیاه و سفید نمی بیند و از هر ظرفیتی ایرانی پیشرفته می سازد که در آن همه مردم ایران فرصت رشد برابر داشته باشند.

ـ باید کاری کرد تا همان گونه که مردم دیگر کشورها حسرت اقتدار ایران را میخورند، از پیشرفت این کشور نیز دچار شگفتی شوند.


*دولتِ امتداد

ابراهیم عزیزی

شعار:


تعهد می‌دهیم راه شهید خدمت را با توان مضاعف دنبال کنم و با تجمیع ظرفیت‌های جبهه انقلاب امتداد دولت را محقق کنم، چرا که نباید این عَلم بر زمین بی‌افتد و با ایثار و فداکاری و با همراهی مردم حماسه پیشرفت و خدمت و امتداد شکل می‌گیرد.

 دولت «تحول و پیشرفت»

محمد مهدی زاهدی وفا



شعار:

ـ با «دولت تحول و پیشرفت» و با شعار «انسجام ملی، عدالت اجتماعی و رفاه عمومی» پا به عرصه انتخابات گذاشتم.

برنامه:

ـ اولویت اول دولت من نگاه دانشی به اقتصاد است.

ـ تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و مردم‌پایه، بخشی از این نگاه دانشی است که متکی بر فناوری، نوآوری و مشارکت و جمع‌سپاری است که طی آن خلاقیت و شفافیت جایگزین رانت و پنهان‌کاری و فساد می‌شود.

* تحول اقتصادی و آسایش اجتماعی

سید شمس الدین حسینی


شعار:

ـ من برای تحول اقتصادی و آسایش اجتماعی به صحنه آمده ام. اعتقاد دارم هیچ نظام تدبیری جز با حضور و لطف مردم به مقصد نمی‌رسد.



برنامه:

- گشایش اقتصادی، امنیت پایدار و همه جانبه و گره گشایی سیاست خارجی و اعتلای علمی و فرهنگی ۳ محور اصلی برنامه های دولت من خواهد بود

* دولتِ قرار

مصطفی پورمحمدی
شعار:


ـ نام دولت چهاردهم «دولت قرار» و اولویت های آن عدالت، ثروت و قدرت خواهد بود.

ـ قرار من با شما تحقق این ۳ اولویت کلیدی است.

* رویکرد دولتم برنامه هفتم توسعه است

مهدی شیخ

برنامه‌ها:


- برنامه دولتم همان برنامه مصوب توسعه ای هفتم و خط مشی آن، اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام در قالب ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری خواهد بود.

ـ در عرصه اجرا مهمترین امر برای تحقق هر برنامه‌ای را مشارکت مردم و نهادهای مدنی می‌دانم.




*دولتِ مردم مدار

وحید جلال‌زاده


شعار:

ـ دولت مردم مدار، خود را وقف ایران خواهد کرد تا نشان دهد که از دل و جان پای کار ایران است و رای مردم ایران را امانتی گرانبها می‌داند که پاسخ آن باز شدن گره از مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، ارتقای شاخص‌های گوناگون، توسعه رفاه و پیشرفت ایران اسلامی و ماندگاری نخبگان، دانشمندان جوان در دامن پر مِهر ایران خواهد بود.

*عدالت را فراهم می‌کنم

محمد وحدتی

برنامه‌ها:
 

ـ اولویت من در سیاست خارجی ارتباط با کشورهای مسلمان، دوست و همسایه است که در نهایت با محو باقی مانده تاثیرات تحریم‌ها به رونق اقتصادی و برطرف‌کردن مشکلات معیشتی منجر می‌شود و تقویت حرکت‌های نوپدید در جهان برای مبارزه با استکبار را به همراه دارد.
 

ـ در بعد سیاست داخلی با گزینش شایستگان و جوانان از بین زنان و مردان برای سکانداری نظام اسلامی با تفکر جهادی و انقلابی و با مبارزه با فساد اقتصادی و اداری و نهادینه کردن قانون و شفاف‌سازی کلیه امور در کشور، عدالت را برای همه فراهم خواهم کرد.


*ایران قوی و ملت قوی
محمد رویانیان
شعار:

ـ من به دنبال ایجاد ایران قوی و ملتی قوی با فرهنگی متعالی و اقتصاد پایدار و دانش بنیان هستم.

ـ معتقد به دولت پاسخگو هستم.هر سه ماه یک بار آماده پاسخگویی شفاف هستم.



*با همه کسانی که به اندیشه ایران می‌اندیشند کار می‌کنم

 



اسحاق جهانگیری

برنامه‌ها:


ـ اولویت‌های اصلی ما، معیشت مردم، توسعه همه‌جانبه، برطرف کردن ناترازی‌ها، گسترش اشتغال، ایجاد توازن منطقه‌ای، تأمین سلامت، آموزش و امنیت مردم و حفظ محیط زیست خواهد بود.

ـ فناوری‌های نوظهور و مبتنی بر اینترنت را نه تنها تهدید نمی‌پنداریم که آن را فرصتی برای توسعه کشور می‌دانیم.

ـ مبارزه با فساد را از مسیر گسترش شفافیت، تعهد نسبت به مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، میدان ‌دادن به مراقبت اجتماعی، پذیرش سوت‌زنی و نقش‌آفرینی رسانه‌ها پی می گیریم.

ـ من آمده‌ام تا نظام مدیریتی کشور را به جای تکیه بر تبلیغات، و صنعت دستاوردسازی به ضرورتِ مهم دردها و دغدغه های واقعی مردم، از قبیل کوچک شدنِ سفره و رنجِ بیماری، و بیکاری و بی آینده‌گی و مداخله گری در زندگی آنها، به تلاش برای کاهش و حل آنها سوق بدهم.

ـ من باور دارم و می‌توانم با همه کسانی که در اندیشه ایرانند و حتی با من متفاوت می‌اندیشند کار کنم.


*دولت تحول و تعامل

محمد رضا اسکندری

 



شعار:
ـ ماموریت دولتِ تحول و تعامل در این برهه تاریخی بسیار حساس و بزرگ است. این ماموریت با مشارکت و استفاده از ظرفیت های مردمی در امر تولید و پیشرفت محقق خواهد شد.

برنامه‌ها:

ـ با الگوهای بومی و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، نخبگان و نوآوران جوان می‌توانیم حصار تحریم‌ها را بشکنیم و با دست پُر، موجبات و زمینه تحولات سازنده درونی و تعاملات عزتمندانه بیرونی را فراهم کنیم.

ـ سرلوحه کار ما برای این تحول و تعامل بیانیه گام دوم انقلاب و راهبرد و نگرش رهبر معظم انقلاب در حوزه منطقه ای و بین المللی بخصوص بیانات و مکاتبات ایشان به جوانان و ملل غربی است.

ـ در صورت توفیق حضور در عرصه رقابت جزئیات و مشروح برنامه اجرایی و عملیاتی را با مردم مطرح خواهم کرد.


*اصلاح نظام اداری

علی آذری
 



برنامه‌ها:
ـ شفافیت در نظام گزارش‌دهی و فساد، مدیریت اعتراضات و استفاده از ظرفیت قانون اساسی یکی از برنامه‌هایی است که در حوزه روابط بین قوا و جامعه مدنی برای رئیس‌جمهور تعریف کرده‌ایم.

ـ رئیس‌جمهور باید چابک‌سازی دولت و اصلاح نظام اداری را در اسرع وقت انجام دهد.



* دولتِ پیشرو و خدمتگزار
شعار:


ـ امروز با صدای رسا می‌گویم که دوران مدیریت سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ هیچگاه تکرار نخواهد شد،  اما بنده دولتِ پیشرو و خدمتگزار تشکیل خواهم داد.



محمد ناظمی اردکانی

برنامه‌ها:

ـ در دولت پیشرو و خدمتگزار دیپلماسی عزتمند، مقتدر و پویا بدون هیچ‌گونه وقفه بلکه با تلاش مضاعف با اولویت کشورهای همسایه ، جبهه مقاومت و فلسطین پی گیری و توسعه خواهد یافت.

ـ  رویکرد اقتصادی در دولت پیشرو و خدمتگزار توانمند سازی بخش خصوصی و تعاونی و خصوصی سازی هوشمندانه و متعهدانه است تا شاهد بیکاری جوانان و استعدادهای برگزیده کشور نباشیم 

ـ دولت پیشرو و خدمتگزار به ظرفیت های طبیعی و انسانی کم نظیر و بعضا بی نظیر کشور باور دارد.

ـ دولت پیشرو و خدمتگزار از هرگونه اشرافیت گرایی پرهیز خواهد کرد تا رفتار مردمی در ذات او نهادینه شود.

ـ در دولت پیشرو و خدمتگزار، رئیس و اعضای دولت به ساده زیستی صداقت در گفتار اخلاص در عمل ادب در رفتار، خستگی ناپذیری، توانمندی در مدیریت شجاعت و جسارت در تصمیم گیری پایبند است.


*کنترل نرخ تخریب در اقتصاد

حسن سبحانی


 



برنامه‌ها:

ـ  طی یک برنامه منضبط و نفس گیر میان مدت نرخ رشد تخریب منجر به عدم تعامل های موجود را مقدمتا کاهش و سپس کنترل می کنم.

ـ  چنین دستاوردی نمی تواند موضوع تبلیغات باشد اما می تواند زمینه ساز انعطاف در سیاست و سیاست گذاری، رونق و توسعه اقتصادی و امید و شادابی اجتماعی باشد.

*فساد ستیز هستم

حسن کامران دستجردی

شعار:
ـ در دولت من توجه ویژه‌ای به نخبگان خواهد شد.

ـ در ۶ دوره مجلس با فساد، ستیز داشتم و یک امضایم را پس نگرفتم.

ـ دولت باید ساده زیست باشد.

*ارتقای ایران


احمد اکبری
برنامه‌ها:
در دولت من توجه ویژه ای به نخبگان خواهد شد.

ـ هدف و ماموریت بزرگ ما رساندن ایران اسلامی به قدرت و رتبه اول جهان در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و دفاعی است و مسئول مستقیم انجام این ماموریت بزرگ شخص رئیس‌جمهور  است.

ـ قدرتمند شدن کشور، ریشه‌کنی فقر، رفع تبعیض، رفع فاصله جهنی طبقاتی، ایجاد اشتغال برای همه و درآمد بالا برای همه آنها از دستاوردهای دکترین ماموریت بزرگ است.

ـ برنامه و هدف من این است که طی ۴ سال ایران اسلامی را به قدرت اول جهان در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و دفاعی برسانیم.

ـ اهتمام به توسعه اقتصادی و عزم ملی برای بازسازی همه حوزه های تخریب شده اقتصاد کشور با هدف بهبود زندگی مردم و بازگرداندن کشور به جایگاه شایسته‌اش

ـ دستیابی به دانش و فناوری‌های نو و بازارهای سرمایه و تجارت جهانی و رشد قدرت خرید مردم و برچیدن فقر .



* مبارزه با فساد

 



حمیده زرآبادی

برنامه‌ها :

ـ اصلاح رویکرد سیاست داخلی با اولویت دادن به توسعه همه جانبه.

ـ  مبارزه با فساد در همه اشکال آن.

ـ  آزادی اطلاع‌رسانی و حمایت از رسانه‌های آزاد و مستقل و فعالیت آزادانه احزاب، تشکل‌های مستقل و نهادهای صنفی.

ـ انتخاب کابینه از میان تمام زنان و مردان شایسته با هر گرایش، قومیت و طبقه اجتماعی.


*نجات اقتصاد ایران
الیاس نادران
شعار:

ـ نجات اقتصاد ایران را در ۱۴۰۰ طراحی کردیم که در ۱۴۰۱ نظام ارزی کشور اصلاح شود که متاسفانه در جلسات فرامجلسی تصمیماتی گرفته شد که به اهداف تعریف شده نرسیدیم و ناترازی‌ها اثر خود را بر اقتصاد گذاشت.

ـ شعار من نجات اقتصاد ایران است.



*جدیت، شجاعت و توکل

سید غنی نظری

شعار:
ـ جدیت، شجاعت، توکل و پشتکار خصوصیات اصلی من است

ـ انحصار ایجاد شده توسط چهره‌های تکراری و پرمدعا و کم‌کارکرد باید بشکند.

ـ برای خدمت به مردم شبانه‌روزی تلاش خواهم کرد.


صدای همه مردم هستم
محمد شریعتمداری
شعار: 
ـ اگر رئیس‌جمهور شوم صدای همه مردم خواهم بود صدای نجواهای خاموش و دختران و پسران خلاقی خواهم بود که کسی نه آنها را می بنید نه به رسمیت می شناسد.

برنامه‌ها:
ـ اختیارات رئیس جمهوری را به گونه‌ای به کار خواهم گرفت  که بازیگران موثر بر سیاست، توان خود را علیه منافع مردم در دعواها و پنجه کشیدن‌ها تلف نکنند.

ـ با پرهیز از نگاه سیاه وسفید به کشورها ، رویکرد سیاست خارجی ایران را با محوریت بهره‌مندی مردم از دیپلماسی اقتصادمحور، حفظ هویت تمدنی ایران و ارتقای احترام ایرانیان بنا می‌کنم.  

ـ وعده می‌دهم  متکی به تجربه های موثر در اداره ۳ ابر وزراتخانه ، خردمندی را در عرصه حکمرانی حاکم کرده  و الزامات تحقق توسعه متوازان را به دور از خیال بافی و آمارسازی بر همه ارکان دولت جاری سازم.

ـ در حوزه‌های درمان و مسکن و معیشت، متعهد می‌شوم این شرایط را به طور جدی بهبهود بخشم

اولویت؛ مقابله با فساد 

محمد حسن قدیری ابیانه

 



برنامه‌ها:
ـ ما باید شفافیت را در کشور دائر کنیم.  یکی از مراتب شفافیت، در مورد حقوق و دستمزدها است و مردم حق دارند در جریان باشند. 

ـ مقابله با فساد اولویت اول بنده است و معتقدم ارز چند نرخی هم منشا فساد است.

اولویت حل مشکلات اقتصادی است
 


محمد رضا پورابراهیمی

برنامه‌ها:

۱- کنار گذاشتن مجادلات و دسته بندی‌های کاذب و استفاده از ظرفیت تمامی مدیران و کارشناسان معتقد به مبانی انقلاب برای ارتقاء جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی

۲- ایجاد انسجام کامل در مدیریت اجرایی کشور و جلوگیری از بخشی نگری در ارکان اجرایی نظام

۳- اهتمام برای اجرای اسناد بالا دستی به ویژه برنامه هشتم توسعه کشور با اولویت مسائل اقتصادی

۴- توانمندسازی درونی اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی همزمان با تعاملات منطقه‌ای و جهانی در عرصه اقتصادی

۵- علیرغم اولویت مباحث اقتصادی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، توجه به موضوعات فرهنگی، اجتماعی، امنیت ملی، سیاست خارجی از ارکان برنامه های اینجانب در مدیریت اجرایی کشور اعلام می‌شود.

در پاسخ به درخواست‌های مردم آمده‌ام!

 



غلامحسین رضوانی

شعار:  

ـ از جنس کسانی نیستم که با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند

ـ در پاسخ به درخواست‌های مردم پا پیش گذاشته‌ام


به ظرفیت‌های کشور تکیه می‌کنم
شهریار حیدری

برنامه:


 



ـ من به ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور تکیه می‌کنم؛ من این سرزمین را به خوبی می‌شناسم، کار کارشناسی کردم، محیط را بخوبی می‌شناسم و قدرت نظامی را درک می‌کنم.

ـ با برنامه‌ای که ارائه دادم و ارائه خواهم داد، در صورت توفیق در این عرصه، اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود جایگاه ایران اسلامی بیش از گذشته مشخص و معین خواهد شد.

انقلاب دیجیتالی

علی صوفی:
فاقد شعار

 


برنامه:

ـ آنچه که امروز باید مورد توجه قرار بگیرد و مبنای کار ما باشد انقلاب دیجیتالی است؛ یک واقعیت عظیمی است که بعد از انقلاب صنعتی به عنوان بزرگترین پدیده صورت گرفته است.


«افکارِ ابکار»
سید مجتبی محفوظی



شعار:

ـ دولت من، دولت همه و فراتر از جناح ها و احزاب خواهد بود، دولت شایستگان و نخبگان است شعارم «افکار ابکار» است، یعنی ایده ها و سخن نو و تازه.

ـ اگر رئیس‌جمهور شوم، رؤسای سازمان‌ها، دستگاه‌ها و وزرا را از افراد با تجربه و دلسوز و متعهد و رزومه دار انتخاب می‌کنم.

برنامه:


ـ ما با ایده‌های جدید و نو که اعلام خواهیم کرد، مشکلات معیشتی و اقتصادی را قطعاً حل می‌کنیم و گام‌های بلندی به سمت جلو رو به قله بخواهیم داشت.



اقتدار در عرصه بین الملل

حسن محمدیاری

 




شعار:
ـ در عرصه بین الملل ما اقتدار می‌خواهیم نه انفعال و این اقتدار زمانی حاصل می‌شود که ما با عقلانیت و حکمت رفتار کنیم و دچار احساس و هیجان نشویم.

برنامه:

ـ وضع معیشت مردم امروز جزو اولویت‌های اولی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند؛ احساس می‌کنم امروز هرکسی که احساس وظیفه می‌کند و برای خدمت رسانی وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می شود باید برنامه داشته باشد.

دولتِ فراجناحی و مستقل

ایرج شاهوردی
شعار:



ـ  با استفاده از پتانسیل مردان و زنان این سرزمین به صورت کارآمد و کارآزموده، دولت فراجناحی و مستقل تشکیل خواهم داد.

برنامه‌ها:

ـ فرآیندی ایجاد خواهم کرد تا افراد شایسته را نتوانند تغییر دهند، افزود: با توزیع عادلانه ثروت قدرت و امکانات در همه استان‌ها اقدام خواهم کرد.

ـ مدرسه حکمرانی ایجاد می‌کنم تا مسئولان و مدیران بتوانند مدیریت کنند. همچنین مدیریت سیستم محور ایجاد می کنم نه شخص محور.

ـ  از هر استان یک نفر را به عنوان وزیر یا مسئول در کابینه‌ام قرار می‌دهم و سیستم کنترل و نظارت را به گونه‌ای طراحی می کنم که با فساد فراگیر، رانت خواری و تبعیضات ناروا مبارزه کند.


دولت کارآفرین بر مدار علم و عمل 
سید محمد مقیمی
شعار:


 


_ شعار دولت من «دولت کارآفرین بر مدار علم و عمل» است.

برنامه‌ها:

برنامه‌ها روشن است. قانون اساسی، منویات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب، برنامه هفتم مجلس را داریم.

ـ یکی از آسیب هایی که در اداور ریاست جمهوری با آن مواجه بودیم، ناشی از همین مسأله بود که رؤسای جمهور فکر می‌کردند باید از نو برنامه جدید بنویسند ،در حالی  که رئیس جمهور یعنی رئیس قوه اجرایی.

ـ وظیفه دولت تهیه برنامه کلان یا قانونگذاری نیست، بلکه برنامه و سیاست‌های کلان را به برنامه‌های عملیاتی تبدیل کرده و قاطعانه آن را اجرا می‌کند.


تشکیل یک دولت مقتدر و مدیریت حرفه‌ای

صادق خلیلیان

 



شعار:
ـ باید با تشکیل یک دولت مقتدر و مدیریت حرفه‌ای در تمام ارکان و با پایبندی به ارکان انقلاب اسلامی این عقب‌ماندگی‌ها حل شود و از این پیچ تاریخی عبور کنیم.



متوازن و پایدار بر مبنای علم و خرد

محمود صادقی

شعار:

ـ شعار محوری من «توسعه متوازن و پایدار بر مبنای علم و خرد» است.


 



تمرکز بر حل مشکلات معیشتی مردم

محمود احمدی‌نژاد

برنامه:

ـ مهمترین انگیزه هدف و برنامه کاری بنده تمرکز بر حل مشکلات معیشتی مردم از طریق سامان بخشیدن به وضع اقتصادی کشور، ارتقاء و بهبود فضای کسب و کار و پایان بخشیدن به رانت و انحصار و محدود ساختن دخالت های بی رویه دولت، رفع موانع و گشایش هر چه بیشتر برای فعالان اقتصادی و کارآفرینان و بستر سازی برای توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی خواهد بود. 



تلاش جهت حاکمیت قانون

حسینعلی قاسم زاده

شعار:

ـ تلاش مجدانه جهت حاکمیت قانون دارم چرا که حاکمیت قانون بهترین عامل تضمین کننده عدالت اجتماعی است.
 



برنامه:

ـ اتخاذ راهکارهای درست جهت عملیاتی کردن برنامه های ۵ ساله توسعه منطبق با سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب همزمان با تحقق دقیق بودجه سالانه

ـ اهتمام جدی در مبارزه با فساد اداری و تکریم ارباب رجوع

- اتخاذ راهکارهای واقع بینانه با توجه به ظرفیت کشور در راستای ثبات درآمدهای کشور و تضمین سرمایه گذاری



 خدمت به انسان خدمت به خداوند است

 



حسین افشارزاده

شعار:


- خداوند سبحان در وجود همه انسان ها هست و خدمت به انسان‌ها خدمت به خداوند است


خدمت ادامه دارد

محمد مهدی اسماعیلی



شعار
ـ دولت چهاردهم «خدمت ادامه دارد»، است. ما از سید ابراهیم رئیسی تلاش و حرکت و کار شبانه روزی را یاد گرفتیم.

دولتِ خدمت و مجاهدت

مسعود زریبافان

شعار:

ـ دولت خدمت و مجاهدت را برای حل مشکلات مردم تشکیل می دهم.

برنامه‌ها:

 



ـ کشور را بر اساس مبانی اسلامی شرعی، قانون اساسی، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و مورد تأیید شورای نگهبان اداره می کنم.

ـ کشور را دارای ثروت‌های مادی و بالقوه و خود را مکلف به تبدیل این ثروت ها به بالفعل و توزیع آنها بین آحاد مردم می‌دانم.



دولتِ خدمت و قانون

فدا حسین مالکی

شعار:
ـ دولتِ «خدمت و قانون» باید بتواند سکاندار دستگاه اجرایی کشور شود تا نسبت به همه مشکلات کشور رسیدگی داشته باشد.

برنامه:

ـ تشکیل فراکسیون استان‌های مرزی ظرفیت کشور را بررسی و ۲ قانون در جهت رفع مشکلات و معیشت مردم با استفاده از تمام ظرفیت کشور پیشنهاد کردیم.



«دولتِ سالم، اقتصاد سالم و جامعه سالم»

زهره الهیان

شعار:


ـ ضمن احترام به همه دستاوردها، شعارم را دولتِ سالم، اقتصاد سالم و جامعه سالم به محضر پرافتخار مردم ایران اعلام می‌کنم.

ـ شفافیت، مبارزه با فساد و پیشگیری و خشکاندن ریشه‌های فساد به عنوان یک اصل اساسی در راس امور است.

دولتِ خدمت
سید محمد رضا میرتاج الدینی

شعار:
ـ در دولتِ خدمت، ما با اجماع نخبگان جامعه جهت تحول در نظام اقتصادی تلاش مضاعف خواهیم کرد.


برنامه:
ـ با تجربه حضور در دولت برای ساماندهی معیشت مردمانی که پای وطن ایستاده‌اند، آمده‌ام.


دولتِ خدمت در راه شهید جمهور
علیرضا زاکانی

شعار:

ـ
براساس وظیفه و با دعوت نخبگان دانشگاهی و حوزوی و فعالان سیاسی و مردمی آمده‌ایم تا با مشارکت مردم خط اصلی انقلاب و گفتمان خدمت صادقانه را در دولتِ خدمت محور قرار دهیم.

برنامه‌ها:

ـ با مشارکت مردم در ۸ محور اصلی «دولت خدمت» را در راه جمهور برای تعالی ایران عزیز تشکیل می‌دهیم.

ـ از جمله این محورها ۱) استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور و سلایق جبهه انقلاب با نگاه تمدنی ۲) تمرکززدایی و تقویت حکمرانی مشارکتی و محلی با تکیه بر فرهنگ ایرانی و اقوام سرافراز ۳) افزایش قدرت خرید تامین سفره، ارتقا رفاه و آسایش مردم محور بر محور خانواده است. ۵ محور دیگر را هم تقدیم می‌کنم که مورد استفاده قرار گیرد.

برای مردان بزرگ بن بستی وجود ندارد
حبیب الله دهمرده

شعار:

- حزب و گروهی ندارم؛ خود را فرزند حق‌شناس مردم ایران می‌دانم

- برای مردان بزرگ بن بستی وجود ندارد، زیرا آنها بر این باورند که یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت.

برنامه‌ها:


- روند مهاجرت را معکوس و برای دانشگاه رسانه و اصناف جایگاه محترم‌تر پدید می آوریم.

- مدعی ام از اعماق زمینی خشک، سرسبزی برای هموطنانم بیرون می کشم و لقب پدر آب ژرف ایران را به خود اختصاص داده ام.

- از دریای عمان به جای جای ایران آب می رسانم نهاد ریاست جمهوری را مرکز تجمع همه مؤمنان و ایران دوستان و سنگر فرماندهی برای ساختن ایرانی مستقل آباد آزاد و امن و آرام خواهم کرد.

افراد کار بلد در راس امور قرار گیرند
وحید حقانیان
شعار:
- افراد کاربلد ، باید در راس امور قرار گیرند و با تخصص و کاردانی آنان امور کشور پیش برود.

- رئیس جمهور باید مدیر هنرمند باشد که از هنر مدیریت، در راه بکارگیری متخصصین و متفکران هر رشته ای ، به خوبی بهره ببرد.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چه شعارها و برنامه‌هایی ارائه کردند؟ + به‌روزرسانی

برنامه:

- در شرایط فعلی کشور، نیازمند به کارگیری قدرتمندان، مدیریت، اقتصاد ، سیاست، علم، فرهنگ و اهمیت ویژه به دو بازوی اصلی نظام ، یعنی مردم و کاربلدان جامعه، با هر نوع تفکر، سلیقه و نگرش هستیم.

عدالت و قانون و انصاف

مسعود پزشکیان نماینده مجلس
 

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چه شعارها و برنامه‌هایی ارائه کردند؟ + به‌روزرسانی



برنامه:

- به دنبال اجرایی کردن اهداف سیاست‌های کلی رهبری هستیم.

شعار:

- شعار انتخاباتی بنده «عدالت و قانون و انصاف» است.


دولت خوب، اقتصاد خوب

احمد رسولی‌نژاد نماینده ادوار مجلس
 

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چه شعارها و برنامه‌هایی ارائه کردند؟ + به‌روزرسانی



شعار:

- شعار دولت من «دولت خوب، اقتصاد خوب» است.

- دولت خوب از همکاری سازمان‌های دولتی ،بخش خصوصی و نهادهای مردمی تشکیل می‌شود. دولت خوب بر کاهش فقر ایجاد شغل رفاه رشد و توسعه تاکید دارد.

- دولت و حکمرانی خوب به دنبال ۶ عامل تاثیر گذار است که عبارتند از: ۱- پاسخ‌گویی و حق اظهار نظر، ۲ - حاکمیت قانون ۳- کیفیت قوانین و مقررات ۴- کارآیی و اثربخشی دولت، ۵- ثبات سیاسی و اقتصادی ۶ - مبارزه با فساد.


امیدوار به آینده
عبدالناصر همتی رئیس اسبق بانک مرکزی

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چه شعارها و برنامه‌هایی ارائه کردند؟ + به‌روزرسانی


برنامه ها:
_تعامل با همسایگان، گسترش روابط اقتصادی با همه کشورها و تکیه بر دیپلماسی ورزیده و چابک برای رفع تحریم‌ها از برنامه‌های من است.
_برنامه جامع من در روزهای آینده پیش روی مردم خواهد بود.

فاقد شعار انتخاباتی هستم

«محمد خوش‌چهره» نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی

-با توجه به مشکلات یک ظرفیت مدیریتی و عقلایی فراتر از انچه شاهدیم را برای رفع چالش های موجود نیازمندیم.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چه شعارها و برنامه‌هایی ارائه کردند؟ + به‌روزرسانی

برنامه‌ها:

-یکی از دلایل ام برای حضور در عرصه انتخابات حل مسائل ملی است، این از وظایف مجلس و دولت است‌.

-هرچه پیش می رویم‌مسائل پیچیده تر و به معضل تبدیل شده است و گاهی این معضلات به بحران انجامیده است‌ مانند بحران اشتغال و بیکاری و مسکن که کشور با آن مواجه است.

-یک ظرفیت مدیریتی و عقلایی فراتر از آنچه شاهد هستیم برای حل مشکلات نیاز است.

خدمتگذار ملت

محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس یازدهم

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چه شعارها و برنامه‌هایی ارائه کردند؟ + به‌روزرسانی

برنامه ها: به اصل ۹ و اصل ۳۰ قانون اساسی که اختصاص به وظایف قوه مجریه، رئیس‌جمهور و وزرا دارد، به طور واقعی عمل می‌کنم.

«ملت قوی، دولت زمینه‌ساز»

علی لاریجانی نماینده ادوار مجلس

روز دوم ثبت نام نامزد های داوطلبی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با ورود علی لاریجانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

وی نام یا شعار خاصی برای دولتش اعلام نکرد و فقط به ارائه سه برنامه اصلی اکتفا نمود.

اما حدود ۴ ساعت بعد در توئیتی شعار«ملت قوی، دولت زمینه‌ساز» را مطرح کرد.

سه برنامه اصلی وی عبارتند از:

_دولت مد نظر من، هر کاربَلَد و توانایی، با هر سلیقه‌ی سیاسی به کار گرفته می‌شود. دولت باشگاه یک حزب و یک جناح نیست. به جای نگاه تمرکزگرا و از بالا به پایین زمام امور مناطق ایران عزیز در اختیار نخبگان استانی قرار می گیرد.

_ دیپلماسی کشور باید پیشرفت ایران را مسئله ی اصلی تعاملات خود قرار دهد، راهبرد ایران به عنوان قدرت مهم منطقه این است که کل منطقه امن و قدرتمند باشد. در این میان حل مسئله ی تحریم ها برای گشایش اقتصادی جزو اولویت‌های دیپلماسی خواهد بود.

_ در مقوله اقتصاد علاوه بر محوریت تولید و اشتغال مبارزه با علل فساد مهمتر از برخورد با معلول هاست. اگر دولت جایگزین ملت شود شفافیت بیشتر شود و مقررات زائد تقلیل یابد زمینه‌ی فساد از بین می رود. با دولت فربه و مداخله گر در همه امور مردم حتما ره به جایی نمی بریم.

شعارهای و برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در روز اول ثبت نام در ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چه شعارها و برنامه‌هایی ارائه کردند؟+ به‌روزرسانی

استمرار خدمت، صداقت و کارآمدی دولت

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

_به دولتی نیاز داریم که با همه وجود، عزم اراده و برنامه داشته باشد.

_رئیس جمهور باید بداند چه فرصت‌هایی وجود دارد، به برنامه‌ها اشراف کامل داشته باشد.

_به حداقل ها راضی نشود، اداره روزمره کشور را کافی نداند و به قله ها نگاه کند.

_ما در ۱۰ سال گذشته در گفتمانی به اسم دولتِ سایه به این مساله اندیشیده ایم و با شبکه ای گسترده از نخبگان و اساتید حوزه های مختلف پیرامون این بحث کارشناسی هایی را انجام دادیم.

_در یک فرصت تاریخی هستیم اگر ملت از فرصت های تاریخی غفلت کند، از مسیر پیشرفت عقب می ماند و این پیشرفت با عدالت به دست می آید.

_حق مردم ایران است که برای جهش کشور نقش ایفا کند و این وظیفه دولت است که برای آن برنامه داشته باشد.

_انحصارها شکسته شود و خط کشی‌های نادرست برداشته شود.

_ نوبت عدالت برای نقش‌آفرینی تک‌تک مردم ایران جهت مشارکت در پیشرفت کشورشان است.

_ زمان تدبیر برای یک تصمیم بزرگ است، اکنون فرصت جهاد بزرگ برای جهش ایران است.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چه شعارها و برنامه‌هایی ارائه کردند؟+ به‌روزرسانی

اصلاح ساختارها

محمدرضا صباغیان

شعارها:

_اصلاح ساختار سیاسی و اقتصادی

_باید یک نفر چاقوی جراحی را بردارد و این مسائل را اصلاح کند.

_ باید این چرخ دنده را جای خودش قرار دهیم.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چه شعارها و برنامه‌هایی ارائه کردند؟+ به‌روزرسانی

دولت مردم‌سالار / صداقت با مردم

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب اصلاح‌طلب مردم‌سالاری و نماینده اسبق مجلس:

شعار: «صداقت با مردم»

_ «دولت مردم‌سالار» تشکیل می‌دهند.

_ باید در چارچوب قانون اساسی تغییراتی لحاظ شود.

_تحقق جمهوریت

_لغو تحریم ها

_ارتباط با همه دنیا به جز رژیم صهیونیستی

_ثبات و تقویت ارزش پول ملی با استقلال بانک مرکزی

_فساد زدایی از ارکان حکومت

_حاکمیت قانون با دفاع از حقوق شهروندان

_ در حوزه اقتصادی ۱۵ برنامه دارم که در صورت انتخاب آنها را اجرایی خواهم کرد.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چه شعارها و برنامه‌هایی ارائه کردند؟+ به‌روزرسانی

ایران ما

عباس مقتدایی

شعار: «ایران ما»

_ همه کسانی را که تابعیت ایرانی دارند، برای ایران دلسوز هستند و باید در ساختن ایرانی آبادتر مشارکت کنند.

_«ایران ما» باید رویکردهای تمدن ساز خود را به خوبی دنبال کند و این امکان پذیر است.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چه شعارها و برنامه‌هایی ارائه کردند؟+ به‌روزرسانی

دولت رفاه

قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب:

_ «دولت رفاه» تشکیل می‌دهم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha