آیت الله رئیسی روابط ایران با کشورهای منطقه را بهبود بخشید

بیرجند - ایرنا - تحلیلگر مسائل سیاسی از لبنان گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ آیت الله رئیسی این بود که روابط ایران با دیگر کشورهای جهان به خصوص کشورهای همسایه و عربی را بهبود بخشید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حکم امهز پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت شهید آیت الله رئیسی و شهدای خدمت که با عنوان "دیپلماسی عزت" در مسجد امام جعفر صادق (ع) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برکات پاسخ نظامی به اسرائیل این بود که موضع آمریکا نسبت به ایران تغییر کرد.

وی افزود: آمریکایی که روزی ما را تهدید نظامی می‌کرد، با پاسخ موشکی ایران از مواضع خود عقب نشینی کرد و از ایران برای حل این تنش در منطقه راهکار خواست.

تحلیلگر مسائل سیاسی از لبنان بیان کرد: تاریخ این نکته را ثبت می‌کند که در دوران ریاست جمهوری آیت الله رئیسی، روابط ایران با اکثر کشورهای همسایه و کشورهای عربی به خصوص عربستان بهبود پیدا کرد.

وی گفت: تاریخ خواهد نوشت که در زمان رئیس جمهور شهید شما ایران عضو شانگهای، بریکس و سایر سازمان‌های بین المللی شد.

امهز افزود: در دوران رئیس جمهور شهید از تمامی ظرفیت‌های ممکن به خصوص ظرفیت دیپلماسی برای مقابله با استکبار جهانی به ویژه اسرائیل جنایتکار استفاده شد و به خاطر اقدامات ارزنده آیت الله رئیسی از بیش از ۶۰ کشور جهان یعنی یک سوم در مراسم وداع و تشییع ایشان شرکت کردند و پیام تسلیت فرستادند.

وی اظهار کرد: دستاوردهای آیت الله رئیسی در حقیقت دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است که به دست ایشان و وزیر امور خارجه شهید شما در میدان عمل اجرا شده‌ است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: مردم ایران بدانید که شما خدمتگزاران بزرگی از جمله آیت الله رئیسی و امیرعبداللهیان داشتید که در منطقه مانند آن وجود ندارد، وزیر خارجه شهید شما پیوسته در کشورهای مختلف در حال کار و تلاش برای پیگیری مسائل ایران اسلامی و محور مقاومت بود.

وی گفت: شهید امیرعبداللهیان علاوه بر وزیر خارجه ایران مانند وزیر خارجه برای محور و جبهه مقاومت بود و مسائل هر دو را دنبال می‌کرد که واقعا کار سختی بود.

امهز با بیان اینکه امیرعبداللهیان وزیر خارجه مردم مظلوم فلسطین هم بود، بیان کرد: این شهید بزرگوار پیوسته در حال حرکت و تعامل با کشورهای جهان بود تا بتواند ارتباطی خوبی برقرار کند که نمود این تعاملات را در آیین تشییع شهید جمهورتان دیدید که از ۶۰ کشور در این مراسم شرکت کردند.

وی عنوان کرد: آیت الله رئیسی موضع قاطع در ارتباط با فلسطین داشت و فرمود که باید روابط کشورهای عربی با اسرائیل قطع شود.

تحلیلگر مسائل سیاسی از لبنان گفت: تشییع جنازه میلیونی شهید جمهور و شهید امیرعبداللهیان پاداش این بزرگواران به عنوان سومین تشییع جنازه تاریخی ایران بعد از تشییع جنازه امام راحل و سردار سلیمانی است.

وی افزود: اسرائیل با وجود هشت ماه جنگ در فلسطین به هیچ کدام از اهداف خود نرسید و تنها اقدام به قتل عام مردم مظلوم فلسطین کرد اما در نهایت پیروزی از آن مردم مظلوم فلسطین است و این امری حتمی و قطعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha