رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره حکم دادگاه علیه ترامپ : برای تاریخ آمریکا شرم آور است

تهران-ایرنا- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به رای صادر شده دادگاه آمریکایی برای ترامپ در پیامی این حکم را " برای " تاریخ آمریکا شرم آور " خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از نیوزمکس، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز پنجشنبه حکم صادر شده علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را محکوم کرد.

جانسون بیانیه خود را با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد. هیات منصفه دادگاه ترامپ را در هر ۳۴ مورد در محاکمه سوابق تجاری خود مجرم تشخیص داد.

جانسون در پیام خود نوشت: ««امروز ، روز شرم تاریخ آمریکاست. دموکرات‌ها از این مسئله خوشحال هستند در حالیکه رهبر حزب مخالف با اتهامات مضحک محکوم شده است. این مسئله یک بازی سیاسی بود، نه قانونی.»

وی نوشت: « سیاسی شدن سیستم قضایی ما یکی از ویژگی‌های بارز دولت بایدن بوده است و تصمیم امروز شاهد دیگری است بر اینکه دموکرات‌ها برای سرکوب مخالفان سیاسی خود دست به هر کاری می‌زنند.»

جانسون در ادامه پیام خود آورده است که مردم آمریکا این را به عنوان قانون می دانند و این اشتباه و خطرناک است. ترامپ به حق به این حکم پوچ اعتراض خواهد کرد و او پیروز خواهد شد».

به گزارش ایرنا، هیات منصفه دادگاه منهتن در نیویورک که پرونده پرداخت حق‌السکوت دونالد ترامپ به یک هنر پیشه فیلم های مستهجن را بررسی می‌کرد، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و رقیب جو بایدن رئیس جمهوری کنونی این کشور در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری، را گناهکار شناخت.

۱۲ عضو هیات منصفه دادگاه منهتن نیویورک که از شهر نیویورک هستند، از روز گذشته به دنبال بررسی شواهد و صحت اظهارات شهود کلیدی پرونده‌ حق السکوت ترامپ بودند و سرانجام او را ۳۴ مورد اتهامی مجرم و گناهکار شناختند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در اولین واکنش به حکم محکومیت خود از سوی هیات منصفه دادگاه نیویورک گفت: من کاملا بی گناهم، این حکم یک ننگ است.

رئیس جمهور سابق آمریکا این محاکمه را جعلی و قاضی را فاسد خواند و افزود: قضاوت واقعی روز ۵ نوامبر از سوی مردم (روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) صورت خواهد گرفت

ترامپ تاکید کرد: «بسیار بیگناه هستم و این اقدام از سوی دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا انجام شد. کشور ما به سوی جهنم رفته است و این محاکمه از روز اول جعلی بود.»

گزارش ها حاکی است وب سایت کمک های مالی کمپین ترامپ در سال ۲۰۲۴ به دلیل تعداد زیاد بازدیدکنندگان برای کمک پس از محکومیت جنایی او در پرونده نیویورک از کار افتاده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha