عملیات اجرایی ۱۳۳ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان - ایرنا - عملیات اجرایی ساخت ۱۳۳ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان امروز/ جمعه/ با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، استاندار سیستان و بلوچستان و جمع از مسوولان کشوری و استانی آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم گفت: این طرح ها شامل قطعه چهار مسیر زاهدان - خاش بطول ۳۸ کیلومتر، قطعه چهار مسیر زاهدان - بم بطول ۳۲ کیلومتر، قطعه ۲ مسیر زابل - زاهدان بطول ۲۳ کیلومتر، قطعه یک مسیر خاش - سراوان بطول ۲۰ کیلومتر و قطعه چهار مسیر زاهدان - بیرجند بطول ۲۰ کیلومتر است.
عطاء اله اکبری هزینه ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه را حدود ۴۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برآورد اولیه اجرای طرح های مذکور ۳۵ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال است که اداره کل راه و شهرسازی و متولیان امر مصمم هستند تا با اجرای کامل و تکمیل هر چه سریعتر این طرح‌های مهم و توسعه محور ضمن فراهم کردن آسایش بهتر شهروندان و هموطنانی که از مسیرهای ارتباطی استان عبور می‌کنند به کاهش تصادف‌های جاده‌ای در این خطه کمک کند.
وی با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می‌رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص های توسعه اقتصادی نیز روز به روز بیشتر شود.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به اینکه این استان تنها استان متصل به آب‌های آزاد از طریق بندر چابهار، دارای بیش‌از یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز آبی و خشکی و در مسیر دو کریدور از سه کریدور ترانزیت بزرگ جهان قرار داشته که همه این ظرفیت‌ها موقعیت مناسب و راهبردی در تجارت و ترانزیت بین المللی به آن داده با پیگیری های انجام شده تا پایان سالجاری دومین شهر استان یعنی زابل به زاهدان به صورت بزرگراه به هم متصل خواهند شد تا عقب ماندگی تاریخی استان را در حوزه داشتن بزرگراه جبران کند.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفرهای استانی خود، صبح امروز جمعه ۱۱ خرداد ماه به منظور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و همچنین پروژه‌های حوزه راه استان سیستان و بلوچستان وارد زاهدان شد.
افتتاح ۱۸۲ کیلومتر باند دوم و راه اصلی با اعتبار ۳۱۷۲ میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی ۱۳۳ کیلومتر باند دوم با اعتبار ۳۵۷۸ میلیارد تومان در استان سیستان و بلوچستان در برنامه این سفر قرار دارد.
همچنین در حوزه مسکن قرار است ۲۵ هزار و ۸۴۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن شهری و روستایی در سراسر استان سیستان و بلوچستان افتتاح شود.
واگذاری زمین برای ساخت ۲۶ هزار و ۴۹۵ واحد یک طبقه حیاط دار و آغاز عملیات آماده سازی ۷۵۵۳ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن در استان سیستان و بلوچستان برای ساخت ۱۱۲ هزار و ۴۸۸ واحد مسکونی از دیگر پروژه‌هایی است که با حضور بذرپاش در این استان انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha