۱۸۲ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان بهره‌برداری شد

زاهدان - ایرنا - ۱۸۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به همت دولت سیزدهم امروز /جمعه/ توسط وزیر راه و شهرسازی در محدوده شهرهای زیر پوشش اداره‌کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان استانی، ۶۲ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - زابل، ۵۳ کیلومتر باند دوم در مسیر زاهدان - بم، ۴۴ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند، ۷ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - خاش، ۱۱ کیلومتر راه اصلی در مسیر زابل - زهک و پنج کیلومتر راه اصلی در مسیر گوهر کوه - بزمان به همراه پل بزرگ شیله طرح‌های افتتاح شده امروز در استان است که برای راه اندازی آنها ۳۱ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
برای ساخت این پروژه ها در مجموع حجم سنگینی از عملیات اجرایی شامل۶۲۲ هزار و ۲۷۸ متر مکعب خاکبرداری، چهار میلیون و ۴۳۸ هزار و ۶۸۶ متر مکعب خاکریزی، ۶۲۵ هزار و ۴۳۱ متر مکعب زیر اساس و ۵۴۸ هزار و ۳۷۶ تن آسفالت انجام شده است.
همچنین هفت دستگاه پل بزرگ، ۵۳۹ دستگاه آبرو، ۴۲ هزار و ۳۳۲ تن سیمان، سه هزار و ۸۰ تن میلگرد و ۵۵ هزار متر مکعب بتن از دیگر عملیات اجرایی در این حجم از عملیات راه‌سازی در سیستان و بلوچستان بوده است.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان برای ایفای نقش این استان در حوزه حمل و نقل و ترانزیت با توجه به موقعیت راهبردی آن نیاز به توسعه زیرساخت ها در حوزه راه است که با نگاه ویژه دولت سیزدهم به توسعه زیرساخت‌ها اکنون متوسط سالانه ساخت بزرگراه در این استان به بیش از ۵۴ کیلومتر رسیده که نوید بخش رونق و آبادنی بیش از پیش است.
عطا اله اکبری با بیان اینکه توسعه شبکه بزرگراهی یکی از اولویت های مهم و اصلی سیستان و بلوچستان است و طرح های این بخش بدون وقفه در حال اجراست، گفت: این اداره کل به تعهدی که به مردم داده است پایبند بوده و با همه توان و تلاش سعی دارد عقب ماندگی تاریخی استان را در حوزه بزرگراه‌ها جبران کند.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفرهای استانی خود، صبح امروز جمعه ۱۱ خرداد ماه به منظور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و همچنین پروژه‌های حوزه راه استان سیستان و بلوچستان وارد زاهدان شد.
افتتاح ۱۸۲ کیلومتر باند دوم و راه اصلی با اعتبار ۳۱۷۲ میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی ۱۳۳ کیلومتر باند دوم با اعتبار ۳۵۷۸ میلیارد تومان در استان سیستان و بلوچستان در برنامه این سفر قرار دارد.
همچنین در حوزه مسکن قرار است ۲۵ هزار و ۸۴۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن شهری و روستایی در سراسر استان سیستان و بلوچستان افتتاح شود.
واگذاری زمین برای ساخت ۲۶ هزار و ۴۹۵ واحد یک طبقه حیاط دار و آغاز عملیات آماده سازی ۷۵۵۳ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن در استان سیستان و بلوچستان برای ساخت ۱۱۲ هزار و ۴۸۸ واحد مسکونی از دیگر پروژه‌هایی است که با حضور بذرپاش در این استان انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha