۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 890
کد خبر: 85495022
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سه سال برای دولت سیزدهم، یک عمر برای استان دارالعباده یزد + فیلم

۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبر: 85495022
محمدحسین فلاح - کبری دانشی
سه سال برای دولت سیزدهم، یک عمر برای استان دارالعباده یزد + فیلم

یزد- ایرنا- کارنامه اقدامات دولت شهید رئیسی در سه سال عمر با برکت خود در استان دارالعباده بسیار روشن و ملموس است به گونه‌ای که اقدامات این دولت با دوره‌ی هیچکدام از دولت های قبل قابل مقایسه نیست.

به گزارش ایرنا، هر چند عمر سه ساله دولت سیزدهم با شهادت رییس جمهور به انتها رسید و داغی جانسوز بر دل‌ها نهاد اما اقدامات جهادی انجام شده در سه سال گذشته به عنوان یادگارهای این دولت برجا مانده است.

در استان دارالعباده یزد نیز خدمات رییس جمهور شهید و دولتمردانش، برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد چرا که در این سه سال مردم استان به عینه توسعه در بخش های مختلف را به ویژه در مناطق محروم مشاهده کردند.

بسیاری از طرح‌هایی که پیش آغاز به کار دولت سیزدهم بر روی زمین مانده و یا به حال خود رها شده بود، در دولت مردمی شهید رئیسی به سرانجام رسید؛ بسیاری از پروژه های تعطیل شده احیا و چندین ابرپروژه که برای مردم یزد رویا بود، عملی شد.

انتقال آب خلیج فارس از ابر پروژه هایی است که سال‌ها بحث آن مطرح اما تا پیش از دولت رئیسی در حد شعار باقی مانده و هرگز عملی نشده بود، اما در این دولت با پیش بینی اعتباری بسیار مناسب معادل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به سرانجام رسید و با تامین بخشی از این اعتبار بزودی آب خلیج فارس به یزد خواهد رسید.

آیت الله رئیسی در طول پنج سال گذشته، سه بار به استان یزد سفر کرد، اولین سفر در سوم بهمن ۱۳۹۸ در زمان ریاست قوه قضاییه بود که در این سفر با رسیدگی به مشکلات مردم، اقدامات موثری برای احیای واحدهای راکد با همکاری دستگاه قضایی صورت گرفت و ۲ سفر دیگر شهید رئیسی در زمان ریاست جمهوری به دیار بادگیرها انجام شد که مصوبات تاریخی برای این استان به همراه داشت و مهمترین آنها آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد بود.

شهید رئیسی در اولین سفر خود در قامت رییس جمهور در ۲۶ آذرماه سال ۱۴۰۰ به استان یزد آمد که اختصاص هفت هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان برای افزون ۱۵۰ مصوبه از مهمترین دستاوردهای آن بود، اتفاقی بی نظیر که در سال‌های قبل مشابه آن دیده نشده بود.

در استان یزد، خدمات رییس جمهور شهید و دولتمردانش، برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد، طی این سه سال مردم این استان به عینه توسعه را در بخش های مختلف و بویژه در مناطق محروم مشاهده کردنددر سفر دوم نیز ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به استان یزد رقم خورد و امید مردمان استان کویر و دیار خشک یزد را تازه کرد.

راه‌اندازی خط پشتیبان آب آشامیدنی یزد از منابع صنعت، ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ مسکن ویلایی، بهره برداری از جاده اسفندآباد ابرکوه به صفاشهر استان فارس پس از ۱۸ سال، تامین یک‌هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی به استان، ساخت مخازن آب در دولت سیزدهم معادل کل دولت‌های پس از انقلاب در یزد و تکمیل راه آهن یزد - اقلید از دیگر دستاوردهای دولت شهید رئیسی در طول سه سال گذشته بود.

مردم چه می گویند؟

برای درک ملموس‌ و عینی‌تر خدمات ماندگار دولت شهید رئیسی، به میان مردم کوچه و بازار رفتیم تا آنها از تاثیر خدمات و اقداماتی بگویند که از شهید جمهور بر پیکر این دیار به یادگار مانده است.

یکی از شهروندان یزدی با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان، از اینکه شهید جمهور دیگر در میان ما نیست تا برخی خدمات ماندگار خود را تکمیل کند اظهار تاسف کرد و گفت: در استان یزد کارهای ماندگاری با دستور آقای رئیسی انجام شد که جای قدردانی دارد.

رضا دهقان ادامه داد: تقریبا همه دولت های قبل از دولت سیزدهم سال‌ها قول انتقال آب به یزد و رفع مشکل کم آبی مردم این دیار را داده بودند اما شهید رئیسی تنها کسی بود که به این قول، جامه عمل پوشاند.

وی افزود: آقای رئیسی هرگز از یادها نخواهد رفت و از این که با عملی کردن طرح انتقال آب خلیج فارس به یزد، امید تداوم حیات را در استان دارالعباده زنده کرد، تشکر می کنیم.

سه سال برای دولت سیزدهم، یک عمر برای استان دارالعباده یزد + فیلم

فاطمه فلاح، دیگر شهروند یزدی هم اقدامات دولت سیزدهم را قابل مقایسه با دولت های قبل ندانست و گفت: آنچه دولت شهید رئیسی در قبال مردم دارالعباده یزد عمل کرد، معادل همه خدماتی بود که در بیش از چهار دهه در این استان انجام شده بود.

وی اظهار داشت: محرومیت زدایی، توجه به ارتقای سلامت، عدالت آموزشی، تقویت تولید، تکمیل پروژه های نیمه تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد از جمله دستاوردهای دولت شهید رئیسی در استان یزد بود.

یک شهروند دیگر یزدی هم ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی گفت: شهید جمهور مرد میدان عمل و وفای به عهد بود، آنچه می گفت انجام می داد و شبانه روز برای رفع مشکلات کشور تلاش کرد.

خدمات شهید جمهور در یزد شایسته قدردانی است

سیدروح الله هاشمی، دیگر شهروند یزدی هم با تشریح برخی خدمات ارزنده آیت الله رئیسی در کشور و استان یزد، افزود: شهید جمهور در ۲ سفر به یزد مصوباتی حیاتی و باارزش برای استان تصویب کرد که شایسته قدردانی است.

وی تامین پایدار آب برای استان را یکی از قول های رییس جمهور در سفر اول به یزد دانست و اظهار کرد: این قول در سفر دوم عملیاتی شد و خط انتقال آب از دریا همزمان با سفرش در استان آغاز و آرزوی دیرینه مردم این استان محقق شد.

این شهروند یزدی ادامه داد: در رسانه ها شنیدیم که مرحله نخست خط دوم انتقال آب از دریا به این استان با ظرفیت انتقال ۲۰ میلیون متر مکعب، طی چند روز آینده افتتاح می‌شود.

وی تکمیل طرح راه آهن یزد - اقلید را از دیگر اقدامات ارزنده شهید جمهور بیان کرد و گفت: اگر این طرح از سوی رییس جمهور شهید پیگیری نمی‌شد، معلوم نبود سرمایه های هزینه شده در آن چه سرانجامی پیدا می کرد و مردم چه زمانی باید از مزایای آن بهره مند می شدند؛ حالا اما هر چند خودش در زمان افتتاح این طرح در بین ما نیست اما یزدی های هرگز خدمات شایسته این مرد خستگی ناپذیر را فراموش نمی کنند.

این شهروند ادامه داد: واگذاری زمین به طرح جوانی جمعیت و ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از دیگر خدمات شهید جمهور در استان بود، امیدواریم که رییس جمهور بعدی، ادامه دهنده راه آقای رئیسی و همچون او پیگیر باشد تا کارهای ماندگارش به سرانجام برسد.

۹ هزار واحد تولیدی در دولت سیزدهم احیا شد

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید رئیسی، مکتب مدیریتی جدیدی را در کشور پایه ریزی کرد، گفت: ۹ هزار واحد تولیدی در دولت سیزدهم احیاء شد، این عدد قابل توجه است و کارگرانی که در این واحدها بیکار شده بودند، دوباره به کار بازگشتند.

"محمدصالح جوکار" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با برشمردن برخی ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله رئیسی افزود: شهید رئیسی یک انسان متواضع و خستگی ناپذیر بود که توانست یک مکتب مدیریتی جدیدی را در کشور پایه ریزی کند.

وی با بیان اینکه یک مدیر تراز انقلاب اسلامی روایت خدمتگزاری انقلاب به مردم را به خوبی تنظیم و اجرا کرد، گفت: مردمداری، خدمتگزاری صادقانه و مخلصانه برای ملت و کشور و نظام، همواره مد نظر شهید جمهور قرار داشت و در این مسیر دنبال رضایت حق تعالی بود و به همین علت خستگی ناپذیری وی کاملا مشخص بود.

نماینده مردم یزد، ولایتمداری را از دیگر ویژگی شهید جمهور بیان و اضافه کرد: شهید رئیسی در راستای کاهش شکاف بین و مردم و دولت و افزایش سرمایه اجتماعی نظام تلاش وافری داشت.

جوکار با اشاره به سیاست داخلی شهید جمهور گفت: برای پیشرفت در همه امور کشور برنامه داشت که تکمیل طرح های نیمه تمام از جمله این برنامه ها بود؛ در حوزه اقتصاد برای احیای واحدهای نیمه تعطیل و راکد تلاش بسیاری کرد که افزایش ضریب اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را به دنبال داشت.

سه سال برای دولت سیزدهم، یک عمر برای استان دارالعباده یزد + فیلم

جوکار اضافه کرد: توجه به زیر ساخت‌های کشور چون آب، برق و گاز، سرلوحه کار دولت سیزدهم و آیت الله رئیسی شخصا پیگیر این موضوعات بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شهید جمهور توجه ویژه به طرح های آبرسانی داشت و در مناطقی که با مشکل کمبود آب دست و پنجه نرم می کردند شخصا پیگیری می‌کرد که آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به استان در همین راستا اجرا شد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از دیگر خصایص مهم شهید جمهور، دیدار با مردم در روستاها و شهرها و پیگیری مشکلات آنها بود و همیشه تلاش می کرد تا در جمع مردم حاضر و با آنها بی واسطه صحبت کند؛ اینها را کمتر در دولت‌های قبل شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه امروز متولدین دهه ۸۰ و ۹۰ شهید رجایی دیگری را به عینه دیدند، ادامه داد: زمانی که آیت الله رئیسی دولت را تحویل گرفت با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه روبرو بود، هرگز در برابر اینها اظهار درماندگی نکرد، در برابر مردم نایستاد و ایجاد دو قطبی نکرد و در برابر مشکلات کمر همت بست و بر مشکلات فائق آمد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارتقاء جایگاه نظام جمهوری اسلامی در نظام بین الملل، ایجاد مودت و دوستی بین ملت ها و رسیدن در مسیر امت اسلامی از اقدامات و تصمیمات مهم آیت الله رئیسی در حوزه سیاست خارجی بود.

جوکار گفت: تبدیل شدن جنبش سراسری در حمایت از فلسطین در سایه دیپلماسی فعال و میدانی شهید جمهور و وزیر امور خارجه وی بود.

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: شهید جمهور نماد خدمتگزار بی منت مردم بود، جایگاه ریاست جمهوری مشخص است، کار روزمرگی هم مشخص است که برخی دولت‌ها داشتند، اما آیت الله رئیسی به غیر از رسیدگی به امور جاری، وقت بیشتری برای گره گشایی از مردم می گذاشت و بار اضافی بر دوش می‌کشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha