۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85495191
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زنجان: شهید رییسی نمود عینی اعتقاد و عمل به گفتمان انقلاب اسلامی بود 

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: شهید آیت الله رییسی نمود عینی اعتقاد به گفتمان انقلاب اسلامی بود و این موضوع در عمل و رفتار ایشان هم وجود داشت.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان، افزود: کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری توجه کنند که مردم شهدایی همچون بهشتی، رجایی و شهید آیت‌الله رئیسی را دیده‌اند و فردی را می‌خواهند که به گفتمان امام راحل عملا و قلبا پایبند باشد و آن را عملا نشان دهد.

وی به فرا رسیدن چهاردهم خرداد اشاره کرد و گفت: در این روز مردم ایران داغدار فردی با عظمت شدند در حالیکه دشمنان این انقلاب شاد بودند اما در وصیت امام راحل شاهد آرامش ایشان بودیم و مشاهده کردیم که با رفتن ایشان تزلزلی در مسیر انقلاب به‌وجود نیامد.

خاتمی افزود : امام (ره) ریشه درخت انقلاب بود و باید بعد از رحلت ایشان این درخت تنومند را حفظ کرد و رهنمودهای ایشان چراغ راهمان باشد.

امام جمعه زنجان گفت: خطی که ایشان ترسیم کرد خط اسلام بود و آثار و برکات آن را اکنون شاهد هستیم که تفکر مبارزه با استکبار جهانی امام راحل این روزها در سراسر دنیا تسری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در همان ایام مجلس خبرگان خلف صالح امام راحل را انتخاب کردند و ایشان با صلابت این مسیر را ادامه دادند تا کشور در نقطه کنونی قرار گیرد.

خاتمی به واقعه ۱۵ خرداد نیز اشاره کرد و گفت: این روز را نباید فراموش کرد چرا که دستاوردش پیروزی ۲۲ بهمن سال ۵۷ بود و وظیفه ما این است مکتب امام راحل را در جامعه حفظ کرده و در برابر استکبار بایستیم.

وی ادامه داد: امام راحل به ما یاد داد که در برابر ظلم سکوت نکنیم و این فکر را در دنیا در برابر وقایع غزه شاهد هستیم که در دنیا و حتی آمریکا اعتراضات در برابر جنایات رژیم اشغالگر شدت گرفته است البته باید وحدتمان را حفظ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: جریان باطل برای سرپا نگه داشتن خود دست به هر عملی می‌زند و از هیچ کاری دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در مقاومت نیاز به صبر و بصیرت داریم و نباید از جهاد خسته شویم، افزود: مقاومت محرومیت به همراه دارد ولی افراد مقاوم در برابر همه این موارد صبوری می کنند و دفاع از حق را بر خود واحب می‌دانند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه کسانی که در برابر باطل مقاومت می‌کنند مورد هجمه عده‌ای قرار می‌گیرند، یادآور شد: افراد مقاوم از حق دفاع کرده و در برابر باطل می‌ایستند و به امر خداوند توجه می‌کنند، این افراد وظیفه دینی خود را انجام می‌دهند و ایمان آنها باعث ایستادگی آنها می‌شود.

وی به فرار رسیدن ماه ذی‌القعده نیز اشاره کرد و گفت: استغفار در این ماه حائز اهمیت است و برای دفع بلا باید همین مورد را مد نظر قرار داد که به این موضوع تاکید ویژه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha