امام جمعه شیراز: کشور به مدیری جهادی همچون شهید جمهور نیازمند است

شیراز-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: مجاهد بودن از صفات آیت الله رئیسی است که طی سه سال گذشته این حس را القا کرد که کشور روی ریل توسعه قرار گرفته و کشور اکنون به مدیر جهادی همانند شهید جمهور نیازمند است.

به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز به ویژگی‌های فرد اصلح و شاخصه‌های ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: انتخابات آتی با شروع موعد اجرای برنامه هفتم توسعه همزمان شده است و نیازمند فردی هستیم که توان راهبری و اجرای برنامه هفتم توسعه کشور را داشته باشد.

امام جمعه شیراز به اجرای۶ برنامه توسعه قبلی اشاره و اظهار کرد که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد برنامه‌های توسعه قبلی اجرایی شده که بسیاری از مشکلات مردم در مسأله معیشت، تورم و اشتغال و مانندآن ناشی از عدم اجرای همین برنامه‌ها بوده است؛ در برنامه هفتم توسعه تورم باید تک رقمی شود و همچنین اینکه جوان بیکار نباید داشته باشیم، برنامه ریزی‌ها نیز مبتنی بر ظرفیت های کشور است و اگر مدیری کارآمد مسولیت بگیرد می‌تواند این برنامه توسعه را به نتیجه مطلوب برساند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه این برنامه شامل ۲۷۰ صفحه در ۲۹ بند تدوین شده است، گفت: کسی را باید ملت بر کرسی ریاست جمهوری بنشانند که توان اجرایی برنامه هفتم توسعه کشور را داشته باشد.

وی اضافه کرد: رشد هشت درصدی اقتصاد کشور در قانون آمده و در برنامه هفتم توسعه برای مسایل فرهنگی و اجتماعی فکر و چاره اندیشی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: اگر رییس جمهور شهید بودند به دلیل تدوین این برنامه پیگیر اجرای آن می‌شدند و باید برای ضایع نشدن این تلاش ها به دنبال رییس جمهوری باشیم که به این برنامه آشنا و توانمندی اجرای آن را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ملت باید کسی را انتخاب کنند که درگیر مشکلات کشور بوده و شعارهای غیر عملیاتی را تکرار نکند، گفت: برای همه مشکلات کشور برنامه وجود دارد و در سه سال عمر دولت سیزدهم اکثر بدهی ها به صندوق توسعه ملی پرداخت شد که این نشان از اجرای درست وظایف دولت کنونی دارد.

وی بر اینکه ویژگی های شهید جمهور باید در منتخب مردم در انتخابات پیش رو وجود داشته باشد، افزود: صفاتی ازجمله عالم بودن در آیت الله رییسی وجود داشت و عالم بودن منتخب آینده مردم بر برنامه هفتم توسعه مهم است.

آیت الله دژکام اظهار کرد: چهار سال آینده به دلیل لزوم اجرای برنامه هفتم توسعه کشور بسیار مهم است که این برنامه باید اجرایی و عملیاتی شود.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه کسانی که در انتخابات پیش رو کاندیدا می شوند باید خود را ارزیابی کرده که توان جهادی و اجرایی داشته باشند،گفت: مردمی بودن و ارتباط گرفتن با اقشار مختلف مردم از ضعیف ترین تا اقشار بالا شاخصه‌ای است که رییس جمهور شهید این ویژگی را داشت و منتخب آینده این کرسی هم باید این ویژگی را داشته باشد.

وی ادامه داد: باکفایت بودن ویژگی دیگر آیت الله رییسی بود چون از کارهایی که به وی سپرده شده بود سربلند بیرون می‌آمد.

رییس جمهور شهید دنبال رای نبود

وی اضافه کرد: رییس جمهور شهید فردی مخلص بود و در جلسه خصوصی مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد که دنبال رای آوردن مجدد نیست و دنبال حل مشکلات جامعه با جراحی‌های لازم اقتصادی بود که این نشان از اخلاص و انجام مخلصانه وظیفه وی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بر اینکه باید کسی را انتخاب کرد که باعث عزت مسلمانان و ملت ایران شود نیز تاکید کرد.

صفحه تاریخ انقلاب به نفع مردانگی شهدای ۱۵ خرداد ورق خورد

وی در ادامه به قیام تاریخی ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: ۱۵ خردادی ها با شهادت جان رهبر انقلاب اسلامی را در آن زمان نجات دادند، شهید طیب رضایی مردانه با هیاتی های سینه زن امام حسین(ع) به خیابان آمدو مردم شریف باقرشهر و ... به میدان آمده و به رگبار بسته شدند ولی دست از رهبری دینی بر نداشته و صفحه تاریخ را به نفع مردانگی ورق زدند.

امام جمعه شیراز افزود: هنوز بوی عشق از قبر شهدای ۱۵ خرداد به مشام می رسد، ۱۵ خرداد سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد و امام خمینی(ره) که قیام خود را به پشتیبانی شهدای ۱۵ خرداد شروع کرد در ۱۴ خرداد به دیار باقی شتافت.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) پایه حکومتی اسلامی و دینی را نشاند و از لبه پرتگاه نابودی بشریت را به سمت دین و ارزش‌ها سوق داد و در ۱۴ خرداد جان به جان آفرین تسلیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: بعد از رحلت امام خمینی(ره) ولی فقیه مقدر و مدیر هدایت این ملت را بر عهده گرفت تا جایی که اکنون مردمی از سراسر دنیا از ایشان تبعیت می‌کنند.

وی به پیام اخیر رهبری به دانشجویان آمریکایی نیز اشاره کرد و گفت: در این پیام آمده که جبهه حق بالاخره پیروز و شر آمریکا از سر جهانیان کوتاه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha