خوش‌چهره: با تقاضای گسترده دوستان و علاقه‌مندان وارد عرصه انتخابات شدم

تهران- ایرنا- نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل‌ام بنا به تقاضای گسترده دوستان و علاقه‌مندان برای حضور در عرصه انتخابات حل مسائل ملی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و این از وظایف مجلس و دولت است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، محمد خوشچهره روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات کشور درباره دلایل حضورش گفت: یکی از دلایل‌ام بنا به تقاضای گسترده دوستان و علاقه‌مندان برای حضور در عرصه انتخابات حل مسائل ملی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و این از وظایف مجلس و دولت است.

وی افزود: معتقدم که هر چقدر پیش می‌رویم مسائل پیچیده‌تر و تبدیل به معضل شده است و حتی در برخی از مراحل این معضلات پیچیده‌تر و تبدیل به بحران شده و حل این مشکلات نیازمند ظرفیت مدیریتی یا عقلایی فراتر از آنچه شاهد هستیم، است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: ما در کشور با بحران بیکاری، اشتغال، مسکن و قیمت‌ها مواجه هستیم و این موضوع چالش‌های اقتصادی، امنیتی، سیاسی را در بر دارد و قطعا ریشه برخی از این بحران‌ها برون‌زا است که بر سیستم تاثیرگذار است.

خوشچهره عنوان کرد:ما به صرف اینکه یک نفر انسان خوب و یا در یک جناح‌ سیاسی‌ای است را واجد اهمیت می‌دانیم، در حالی که به لحاظ اصول شناخته شده مدیریت، توانایی یک صفت و سلامت نفس و محافظت از این حوزه و صفت‌های دیگر تکمیل کننده آن است و در اعتقادات مذهبی هم آمده که فرد باید قوی و امین باشد.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب و به‌خصوص بعد از جنگ تابلوهای سیاسی متفاوت شده اما عملکردها به‌خصوص در حوزه اقتصاد به شدت به هم شبیه است.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تابلو به اسم سازندگی، اصلاحات، مهرورزی و عدالت و تدبیر و امید و دولت مردمی عدالت آمده اما وقتی در حوزه‌های اقتصادی به شباهت‌ها نگاه می‌کنیم، هر دولتی که آمده وابستگی به خام‌فروشی نفت و میعانات نفتی را افزایش داده و رکورد قبلی را شکسته است.

خوشچهره گفت: هر دولتی که آمده به دلیل این وابستگی‌ها، بهبود عمومی سطح زندگی که معیشت مردم در آن قرار دارد وابسته درآمد ملی شده است. زمانی اکثریت مردم از درآمد ملی، منتفع هستند که در تولید ملی نقش داشته باشند، نیروی کار سهم‌ خود را از درآمد ملی به صورت دستمزد می‌گیرد مانند ما حقوق می‌گیرد، سرمایه‌دار به صورت سود می‌گیرد.

استاد دانشگاه تصریح کرد: متاسفانه بنا به دلایل دوگانه یعنی عوامل برون‌زا و درون‌زا، این جریان رفاه ملی ایران رو به پایین است به طوری که با همه احترام و جایگاهی که برای برخی از عزیزان قائل هستیم، هدف آن نفی فقر مطلق است و فقر مطلق در ادبیات مارکسیستی به معنای خط بقا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha