۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۲۱
کد خبر: 85495468
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مراتع نظرآباد گچساران همچنان در آتش می‌سوزد

۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۲۱
کد خبر: 85495468
مراتع نظرآباد گچساران همچنان در آتش می‌سوزد

گچساران- ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: آتش سوزی مراتع منطقه نظرآباد روبروی کلاغ نشین از توابع شهرستان گچساران که ظهر امروز (جمعه) طعمه حریق شد، همچنان در آتش می سوزد.

سیدقدرت اله علی پور شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی که ساعت ۱۴ روز جمعه به دلیل نامعلومی شروع شد پس از چندین مرحله مهار از سوی امدادگران منابع طبیعی،محیط زیست و نیروهای محلی به دلیل سخت گذر بودن، پوشش انبوه گیاهی و جنگلی، حجم زیادآتش و گرمای هوا همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون تعدادی از نیروهای مردمی، آتش نشانی دوگنبدان، کارکنان محیط زیست و نیروهای منابع طبیعی در حال مهار و خاموش کردن آتش در این منطقه هستند.

علی پور ادامه داد: به دلیل سخت گذر بودن برخی از این مناطق، پوشش گیاهی انبوه و علفزارهای وسیع، مهار آتش با دشواری های زیادی رو به روست و تاکنون بخشی از این آتش کنترل شده است.

وی اضافه کرد: در این آتش سوزی گشترده بیش از ۳۰ هکتار از مرتع های منطقه نظرآباد روبروی کلاغ نشین گچساران تاکنون طعمه حریق شده است.

علی پوربا بیان اینکه این آتش سوزی هم اکنون به ارتفاعات کوه مورد رسیده است، گفت: علت و وسعت آتش سوزی این منطقه پس از بررسی های کارشناسی اعلام می شود.

امسال ۴۶ هکتار از اراضی کشاورزی، باغات، جنگل و مراتع گچساران طعمه حریق شده که از این میزان ۲۰ هکتار جنگل و مرتع و مابقی اراضی کشاورزی و باغات بوده‌ است.

بیش از ۴۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۱۱۵ هزار هکتار جنگل است.

درختان بلوط، بادام، بنه و کیکم مهم‌ترین پوشش گیاهی جنگل‌های این شهرستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha