رهبر جناح راست افراطی فرانسه: مکرون خواهان جنگ پاریس و مسکو است

تهران- ایرنا- مارین لوپن رهبر حزب راست افراطی تجمع ملی فرانسه و نامزد چندین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور با بیان اینکه مواضع امانوئل مکرون در مورد جنگ در اوکراین خطر بزرگی را برای کشور ما ایجاد می‌کند، تاکید کرد: مکرون خواهان جنگ پاریس و مسکو است.

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از راشا تودی، این سیاستمدار فرانسوی، مکرون رئیس جمهور فرانسه را متهم کرد که می‌خواهد با روسیه وارد جنگ شود.

لوپن به اظهارات اخیر مکرون در مورد اعزام مربیان ناتو به اوکراین و اجازه به کی‌یف برای استفاده از سلاح‌های غربی برای حمله به اهداف خاصی در روسیه اشاره کرد و گفت: اتخاذ این مواضع از سوی رئیس جمهور فرانسه، خطر تبدیل شدن درگیری فعلی در اوکراین را به جنگ جهانی جدید دارد.

رهبر حزب راست افراطی تجمع ملی که پیش تر مکرون را به سوء استفاده از درگیری اوکراین برای دستور کار انتخاباتی خود متهم کرده بود، تاکید کرد: من به شدت مخالف مواضع مکرون هستم و باور دارم اتخاذ این مواضع از سوی وی می‌تواند خطر بزرگی برای فرانسه ایجاد کند.

به نوشته راشا تودی، لوپن همواره با طرح‌های پذیرش اوکراین در ناتو و اتحادیه اروپا، اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه و تحویل سلاح‌های سنگین به کی‌یف مخالفت کرده است.

مسکو بارها تاکید کرده که ارسال تسلیحات غربی به کی‌یف تنها باعث طولانی شدن جنگ می‌شود و اوکراین را به استفاده از این تسلیحات برای حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی در داخل روسیه متهم کرده است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha